شورای فتوا در الجزاير تأسيس می‌شود
کد خبر: 1917103
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸

شورای فتوا در الجزاير تأسيس می‌شود

گروه بين‌الملل: «بوعبدالله غلام الله» وزير اوقاف و امور دينی الجزاير، از تصميم اين وزارت‌خانه برای تأسيس شورای فتوا در الجزاير خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «محيط»، بوعبدالله غلام الله در اين باره گفت: مسأله فتوا امروز يكی از مسائل تأثيرگذار و حساس در زندگی شهروندان الجزايری است و اين شورا، مهارت‌ها و توانمندی‌های علمی و ملی در زمينه فتوا را جمع می‌كند.
وی افزود: در دوره معاصر، مسائل و موضوعات جديدی پديد آمده كه تلاش بيشتر علما و فقهاء برای استنباط احكام شريعت اسلامی برای اين امور را می‌طلبد و در حقيقت، بسياری از مسائل فقهی مورد توجه و اهتمام علما و فقهاء واقع شده است، اما برخی از مسائل روز جهان اسلام، نيازمند پژوهش و تحقيقات بيشتری است.
بوعبدالله غلام الله تصريح كرد: اين شورا براساس مقتضيات معاصر و با توجه به تغيير شرايط و اوضاع زمان، اقدام به صدور فتوا و اجتهاد در مسائل و موضوعات مختلف می‌كند.
وزير اوقاف و امور دينی الجزاير در پايان بر ضرورت نشر آگاهی دينی و توجه بيشتر به جنبه تربيتی فتوا تأكيد كرد و گفت: وزارت اوقاف الجزاير در نظر دارد كه شوراهای علمی در استان‌های مختلف الجزاير را فعال و از طريق اعزام اساتيد متخصص برای بررسی مسائل و موضوعات روز از اين شوراها حمايت كند.
captcha