توسعه زیرساخت های فرهنگی در ابوموسی با توسعه دانشگاه ها تحقق می یابد
کد خبر: 1946
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵

توسعه زیرساخت های فرهنگی در ابوموسی با توسعه دانشگاه ها تحقق می یابد

گروه فرهنگ و هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان بر لزوم ایجاد زیرساخت های فرهنگی و هنری در جزیره ابوموسی تاکید کرد و افزود: پرداختن به مسائل فرهنگی و گسترش دانشگاه ها از جمله مواردی است که باید در این جزیره مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه هرمزگان، نمایندگی ابوموسی، حجت الاسلام حسین مرشدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان شامگاه دیروز پنجم آبان در نشست شورای اداری شهرستان ابوموسی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری ولایتمداران در ابوموسی، اظهار کرد: برگزاری این گونه جشنواره ها تاثیر زیادی در توسعه فرهنگی و ایجاد نشاط میان مردم دارد و در آینده جشنواره های فرهنگی بیشتری دراین شهرستان برگزار می شود.



وی در ادامه بیان کرد: ایجاد ساختارهای مناسب فرهنگی موجب تثبیت جمعیت در یک منطقه و رشد و توسعه آن می شود و از این رو باید نسبت به توسعه ساختار فرهنگ و هنر در جزیره ابوموسی توجه بیشتری صورت گیرد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه توجه به زیرساخت های فرهنگی عامل مهمی در رشد و توسعه یک منطقه است، افزود: پرداختن به مسائل فرهنگی و گسترش دانشگاه ها از جمله مواردی است که باید در جزیره ابوموسی مورد توجه قرار گیرد.



مرشدی در این رابطه از احداث یک مجتمع فرهنگی و هنری در جزیره ابوموسی خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این مجتمع به زودی آغاز می شود.



وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا مردم نسبت به فعالیتهای فرهنگی و هنری رغبت بیشتری پیدا کنند و برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری نقش موثری در این خصوص دارد.


captcha