كتاب«در مسير‌های اسلام» در ايتاليا منتشر شد
کد خبر: 1960920
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲

كتاب«در مسير‌های اسلام» در ايتاليا منتشر شد

گروه فرهنگ و هنر: كتاب«در مسيرهای اسلام» تأليف «لياوكو داگوستينو» توسط انتشارات «گنجمی»(Gangemi ) در 366 صفحه منتشر و به بازار كتاب ايتاليا عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بر اساس گزارش رايزنی فرهنگی ايران در ايتاليا، نويسنده اين كتاب در هشت فصل به بررسی سير تاريخی جنبش‌های اسلامی از آغاز رسالت حضرت محمد (ص) تا زمان حاضر و اصول عقايد اين جنبش‌ها در ابعاد سياسی و مذهبی می‌پردازد و همچنين نگرشی اجمالی به معماری اماكن مقدس دارد.
«لياوكو داگوستينو» در فصل اول كتاب به بررسی موضوع وحدانيت خدا در مذاهب يگانه پرست، آزادی مذهب در اسلام، شريعت و اصول دين و همچنين موضوع فقاهت در شيعه می‌پردازد.
نويسنده در فصل دوم كتاب با اشاره به برگزيده شدن پيامبر اعظم(ص) به عنوان خاتم الانبيا(ص) در اسلام، نحوه شكل گرفتن خلفای اموی بعد از وفات پيامبر (ص) و چگونگی پيدايش شيعه و سنی و موارد مشترك و اختلاف ميان اين دو را مورد بررسی قرار می‌دهد.
وی در فصل سوم اين كتاب به مقايسه سياسی ميان شيعه و سنی می‌پردازد.
در فصل چهارم اين كتاب نيز دوران ايوبيون تا سقوط خلفای عباسی در بغداد و سلسه تيموريان مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و در ادامه موضوع نفوذ اسلام در هند و آفريقا شرح داده است.
نويسنده در فصل پنجم كتاب با عنوان «تحولات عظيم از قرن شانزدهم تا قرن هيجدهم» اين نكته را كه سلسله عثمانی و صفوی در نحوه نفوذ و گسترش اسلام و تحولات مربوط به آن نقش به سزايی داشتند، يادآور می‌شود.
همچنين نويسنده در فصل آخر اين كتاب به شكل‌گيری انقلاب اسلامی ايران به رهبری امام خمينی(ره) اشاره می‌كند.
captcha