دومين نمايشگاه بزرگ بهار قرآنی در كابل برگزار می‌شود
کد خبر: 1975119
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹

دومين نمايشگاه بزرگ بهار قرآنی در كابل برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: دومين نمايشگاه بزرگ بهار قرآن افغانستان، 30 مرداد تا 6 شهريور ماه در مجتمع فرهنگی خاتم‌الانبياء واقع در منطقه «دشت برچی» غرب كابل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه جمهوری اسلامی افغانستان به نقل از خبرگزاری صدای افغان، محمدحيدر محقق؛ رئيس ستاد برگزاری دومين نمايشگاه بزرگ بهار قرآن در كابل با اعلام اين خبر، هدف از برگزاری اين نمايشگاه را آشنايی بيشتر مردم با معارف قرآنی، آشنايی با چهره‌های برجسته قرآنی، حافظان، قاريان و استادان عرصه قرآنی خواند.
به باور محقق، ترويج فرهنگ قرآنی برای سنين مختلف اعم از كودكان،‌ نوجوانان،‌ جوانان و سالمندان از ديگر اهداف برگزاری اين نمايشگاه است.
وی،‌ آشنايی با ناشران قرآنی، بازيابی هنرمندان قرآنی در زمينه‌های مختلف و در نتيجه درك اين حقيقت والا كه قرآن مقدس، كتاب عقل، عمل و كتاب هدايت بوده، عمده‌ترين هدف اين نمايشگاه است.
محقق افزود: محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی، نمايش آثار هنری اسلامی، ايستگاه نقاشی برای كودكان از ديگر برنامه‌های اين نمايشگاه است.
وی از حضور گسترده خواهران در اين نمايشگاه خبر داد و گفت: از آنجايی كه عمدتاً بيشتر مربيان قرآنی در سطح كابل خواهران هستند، انتظار می‌رود كه فعاليت چشم‌گيری داشته باشند.
رئيس ستاد برگزاری دومين نمايشگاه بهار قرآن استقبال عمومی مردم از اين نمايشگاه در سال گذشته را بسيار خوب توصيف كرد و افزود: اميدواريم كه مردم قرآن‌دوست كابل امسال حضور گسترده‌تری داشته باشند.
محقق گفت: حال كه در اين ماه مبارك بر سر سفره خدا دعوت شديم، بايد از فضای معنوی اين ماه استفاده و در محافل انس با قرآن شركت كنيم.
وی تلاوت يك آيه از قرآن در ماه مبارك رمضان را برابر با ختم قرآن دانست و از هم‌وطنان خود خواست تا در اين ماه پرفيض و بركت، برای رفع مشكلات خود و كشور دعا كرده و به قرآن پناه جويند.
captcha