مدرسه اسلامی «پسانترن»؛ كانون آموزش قرآن در اندونزی
کد خبر: 1977878
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸

مدرسه اسلامی «پسانترن»؛ كانون آموزش قرآن در اندونزی

گروه بين‌الملل: مدرسه اسلامی «پسانترن»(Pesantren) به عنوانی كانونی برای آموزش قرآن كريم در اندونزی به‌شمار می‌رود كه از قرن شانزدهم ميلادی به يادگار مانده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه جنوب شرق آسيا به نقل از روزنامه «الرياض» عربستان، در مدرسه اسلامی پسانترن يك نظام آموزشی حاكم است و اساتيد اين مدرسه در راستای تربيت دينی فرزندان مسلمان و آموزش حفظ قرآن كريم به دانش‌آموزان دختر و پسر اندونزيايی گام برمی‌دارند.
آموزش در اين مدرسه اسلامی از سن 12 سالگی و پس از پايان مرحله ابتدايی آغاز می‌شود و تا ورود به دانشگاه ادامه دارد و علاقمندان با حضور در آن با حفظ و قرائت قرآن، تجويد، فقه، توحيد، زبان عربی، صرف و نحو و دروس دينی مختلف آشنا می‌شوند.
پسانترن به صورت خصوصی و با حمايت‌های زنان و مردان خيرخواه و علمای مسلمان اندونزيايی فعاليت می‌كند و دانش‌آموزان بيشتر از خانواده‌های روستايی و مناطق دورافتاده كه به مؤسسات آموزشی مناسب دسترسی ندارند، جذب اين مركز آموزشی می‌شوند.
براساس اين گزارش، با وجود اين كه مدرسه پسانترن خصوصی است، اما دوره آموزشی در آن محدود است و فارغ‌التحصيلان اين مدرسه برای ادامه تحصيلات خود در حوزه علوم اسلامی بايد به مكه مكرمه يا قاهره (دانشگاه اسلامی الازهر) بروند كه اين مسأله يكی از كمبودهای اين كانون قرآنی است كه كارشناسان اميدوارند در آينده‌ای نزديك با اجرای طرح‌های سرمايه‌گذاری و خيريه رفع شود.
captcha