«اصول اخلاق سياسی از منظر قرآن» در كنفرانس مالزی بررسی شد
کد خبر: 2064159
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴

«اصول اخلاق سياسی از منظر قرآن» در كنفرانس مالزی بررسی شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: كنفرانس بين‌المللی قرآن مالزی روز چهارشنبه، 22 دی، در حالی به كار خود پايان داد كه «اصول اخلاق سياسی از منظر قرآن» يكی از محورهای مورد بررسی در پايان كنفرانس بود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه جنوب شرق آسيا، سخنرانی‌های روز پايانی اين كنفرانس دو روزه در سه بخش از ساعت 9 تا 11 صبح به وقت محلی، 11:30 تا 13 و 14 تا 16 بعداز ظهر ارائه و «اصول اخلاق سياسی از منظر قرآن» توسط «خير العظمی محمد نورينی عثمان» از مالزی در بخش دوم بررسی شد.
در اين كنفرانس همچنين «قرآن كريم و عدالت اجتماعی» توسط «مجيد طالب تاش» از جمهوری اسلامی ايران، «اعجاز قرآن كريم در پاسخ به شبهات ديگر مكاتب» توسط «پروين كاظم‌زاده» از ايران، «مطالعه‌ای درباره ظهورات بصری در قرآن كريم» توسط«ابوالقاسم رضاپور» از كشورمان و «انتقال معنايی در ترجمه استعاره‌های قرآن» توسط «كياث .ا.كادهيم» از مالزی مورد بررسی قرار گرفت.
براساس اين گزارش، در بخش ديگری از كنفرانس قرآن مالزی به بررسی «حركات بدن در خواب» توسط«احمد‌محمد» از مالزی، «طراحی پيشرفته برای تجويد اتوماتيك» توسط «نور جماليه ابراهيم»،«ذوالكفلی محمد يوسف»،«زيدی رزاق» و«روزلی صالحی» از مالزی «رويكردهای تاريخی توسعه شرق‌شناسان روسی» توسط «محمد مهدی مظاهری» از ايران، «توصيف فيلم‌های جنايی از منظر رهنمودهای قرآنی» توسط «باهيه بنت احمد» از مالزی و «كتاب شناسی تفسير علمی قرآن كريم» توسط «مجيد دانشگر» از كشورمان پرداخته شد.
موضوعات ارائه شده در بخش دوم شامل«بينش معنوی قرآنی از منظر قرآن»، «مطالعه تحليلی ديدگاه قرآن درباره سوء برداشت‌های موجود از مقوله تعدد زوجات در مالزی»، «قرآن و تئوری تفكر برای كشور متمدن»، «تفكر علمی از منظر قرآن كريم» و «گفت‌و‌گوی ميان مذاهب در سوره‌های قرآن كريم» بود كه توسط «ناديلا گراين»، «بنااودابنسيد»، «راود لوتول فردوس بنت فتاح» و «شيخ محمد سيف‌الدين‌بن شيخ محمد صالح» از مالزی و «محدثه امينی» و «محمد‌رضا آرام» از ايران بررسی شد.
حضور هفت محقق ايرانی در روز پايانی كنفرانس بين‌المللی قرآن مالزی حاكی از مشاركت چشمگير دانشجويان و دانش‌پژوهان ايرانی در برنامه‌های قرآنی خارج از كشور بود.
نتايج اين كنفرانس توسط«مجاهد بهجت» از اساتيد برجسته آكادمی علوم اسلامی دانشگاه «مالايا» اعلام شد و با سخنرانی«داتوك دكتر ذوالكفلی محمد يوسف»، رئيس مركز تحقيقات قرآنی دانشگاه «مالايا»، به كار خود پايان داد.
captcha