برگزاری سمينار بزرگداشت شاعر شيعی هندوستان
کد خبر: 2147223
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۹

برگزاری سمينار بزرگداشت شاعر شيعی هندوستان

گروه انديشه و علم: سمينار بزرگداشت «انيس و انيس‌شناسی»(از شعرای برجسته شيعه هند) روز گذشته، 10 تيرماه، با همكاری سازمان فروغ اردو زبان دھلی (Urdu council Fo New Delhi) در شھر «لكھنؤ» واقع در ايالت «اوتارپرادش» هند آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه غرب و جنوب غرب آسيا، اين سمينار روز جمعه، از ساعت 10 تا 14 به وقت محلی با حضور جمعی از محققان، علما و انديشمندان فرهيخته برگزار شد و امروز، 11 تيرماه، نيز از ساعت 10 تا 16 به وقت محلی در سالن «Jai Parshad Hall» منطقه «قيصر باغ»(Qaisar Bagh) اين شهر در حال برگزاری است.
در ابتدای اين مراسم «محمدعلی كاظمی»، سرپرست سابق سازمان اقليت ايالت اوتارپرادش (U.P.Former Chairman, Minority) درباره اين شاعر شيعه هندی به سخنرانی پرداخت و گفت: برای نخستين بار در سميناری شركت می‌كنم كه عنوان جالب و مناسبی برای آن انتخاب شده است.
وی ضمن قدردانی از «حسن مثنیٰ» (Hasan Mosanna )، از مسئولان برگزاری اين سمينار طی سخنانی گفت: انيس، شاعر بزرگی در تاريخ شيعه بوده و وی مرثيه‌های زيبايی دربارہ واقعه كربلا سروده‌ است و در شعر و فرھنگ اردو نيز الگوی برجسته‌ای به شمار می‌رود.
لازم به ذكر است، مقاله‌نويسان امروز، در دومين روز از اين سمينار، درباره انيس، شاعر بزرگ شيعه هندی، آثار خود را ارائه می‌كنند.
captcha