راه‌اندازی جامع‌ترين قرآن آنلاين جهان
کد خبر: 2147431
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷

راه‌اندازی جامع‌ترين قرآن آنلاين جهان

گروه فعاليت‌های قرآنی: جامع‌ترين قرآن آنلاين جهان با عنوان «نورالهداية» توسط دو دانشجوی ايرانی مشغول به تحصيل در دانشگاه‌های تايلند طراحی و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه شرق و جنوب شرق آسيا، اين سامانه شامل 44 زبان زنده دنيا است و طراحان ايرانی هدف از راه‌اندازی آن را گسترش و ترويج فرهنگ قرآنی در فضای مجازی عنوان كرده‌اند.
زبان‌های موجود در اين سايت شامل تركی، عربی، اسپانيولی، آلمانی، فرانسوی، ايتاليايی، روسی، هلندی، فنلاندی، انگليسی، آذری، ژاپنی، چينی، كره‌ای، مالايی، اندونزيايی، بوسنيايی، سواحيلی، پرتغالی، لهستانی، آلبانيايی، فارسی، اردو، تاميل، تايلندی، بنگالی، رومانيايی، ازبكی، برزيلی، مكزيكی، تاتاری، سومالی، نروژی، كردی، هوسايی، بلغاری، اويغور و غيره است.
بنا بر اين گزارش، در مقايسه با ديگر سامانه‌های قرآن آنلاين، اين سامانه از لحاظ تعداد زبان در رتبه اول قرار گرفته است و در آينده نيز زبان‌های بيشتری به آن اضافه خواهد شد.
از ديگر ويژگی‌های اين سامانه متن باز بودن آن است و اگر افرادی قصد راه‌اندازی سايت‌های قرآنی را داشته باشند، می‌توانند به راحتی و به‌ صورت رايگان از محتويات اين سامانه بهره‌مند شوند.
همچنين، در آينده نزديك امكاناتی از قبيل قرائت قرآن كريم به زبان‌های مختلف، امكان دانلود نسخه الكترونيك قرآن مجيد به 44 زبان و موارد ديگر به سامانه افزوده خواهد شد.
يادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده و بهره‌وری از اين قرآن آنلاين به آدرس اينترنتی http://noorolhedayat.com مراجعه كنند.
captcha