توزيع چاپ جديد مصحف ملی قطر
کد خبر: 2148065
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹

توزيع چاپ جديد مصحف ملی قطر

گروه بين‌الملل: چاپ جديد مصحف ملی قطر با اعمال تغييراتی در صفحات اين مصحف، به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی اين كشور توزيع شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «الشرق» چاپ قطر، نسخه جديد مصحف ملی قطر در مؤسسه انتشاراتی «ماس» تركيه چاپ شده و در چاپ اين مصحف از كاغذ‌ فاخری استفاده شده است، به‌طوری كه هر ورق 36 گرم وزن دارد.
وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، تعدادی از نسخه‌های جديد مصحف ملی قطر را در مراسم افتتاحيه مسابقات بين‌المللی قرائت قرآن كريم كه در هتل «شيراتون» دوحه با حضور 63 كودك از 16 كشور عربی و اسلامی برگزار شد، توزيع كرد.
نسخه جديد مصحف ملی قطر اوراقی زيبا و فاخر دارد و ضخامت آن بدون در نظر گرفتن جلد آن، 12 ميلی‌متر و تقريباً معادل نصف ضخامت چاپ نخست مصحف است.
دقت در چاپ و وضوح رنگ‌ها و تزئينات به‌كار رفته در حاشيه صفحات، از ويژگی‌های اين قرآن است كه در دهم مارس سال 2010 ميلادی در قطر و در راستای برنامه‌های اين كشور به مناسبت انتخاب دوحه به‌عنوان پايتخت فرهنگی جهان عرب، رونمايی شد.
براساس اين گزارش، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر در نظر دارد طرح روی جلد مصحف ملی اين كشور را با هدف تذهيب و طراحی جلدی فاخر و منحصربه فرد تغيير دهد.
وزارت اوقاف قطر اخيراً كميته نظارت بر چاپ جديد مصحف قطر را به رياست «سعيد بن محمد المری»، مدير اداره امور اسلامی اين وزارتخانه، تشكيل داد تا وی بر چاپ و نشر نسخه‌های جديد اين قرآن نظارت كند.
مصحف قطر يكی از طرح‌های ملی اين كشور در راستای اهتمام به ميراث امت اسلامی و قرآن كريم است و اين مصحف برای نخستين بار در 750 هزار نسخه و در پنج اندازه مختلف همچون قرآن جيبی توسط مؤسسه انتشاراتی ماس تركيه چاپ و منتشر شد.
captcha