آغاز نخستين دوره آموزش قرآن ويژه دانشجويان اندونزيايی در كربلا
کد خبر: 2157720
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲

آغاز نخستين دوره آموزش قرآن ويژه دانشجويان اندونزيايی در كربلا

گروه بين‌الملل: نخستين دوره آموزش شيوه‌های حفظ، احكام و قواعد تلاوت قرآن و تدريس قرآن كريم ويژه دانشجويان اندونزيايی در صحن حرم مطهر امام حسين(ع) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، اين دوره قرآنی از روز چهارشنبه، 29 تيرماه، به همت دارالقرآن الكريم وابسته به آستان مقدس امام حسين(ع) آغاز شد و به مدت 10 روز ادامه دارد.
اين دوره آموزشی با حضور 17 دانشجوی دختر و پسر از كشور اندونزی برگزار می‌شود و تدريس دروس اين دوره قرآنی را شماری از اساتيد و متخصصان دارالقرآن الكريم آستان مقدس حسينی برعهده دارند.
گفتنی است؛ دارالقرآن الكريم آستان مقدس امام حسين(ع) با هدف نشر فرهنگ و علوم قرآن كريم در سراسر جهان، تفاهم‌نامه‌هايی را با تعدادی از مؤسسه‌ها و سازمان‌های بين‌المللی دينی در كشورهای مختلف جهان امضا كرده است.
در همين راستا، «عبدالمهدی الكربلائی»، توليت آستان مقدس امام حسين(ع)، دی‌ماه سال گذشته، در ديدار با هيئتی از علمای مسلمان اندونزی، تفاهم‌نامه‌ای را در زمينه نشر فرهنگ و تعاليم قرآن كريم و اجرای برنامه‌ها و فعاليت‌های قرآنی امضا كرد و دوره قرآنی مذكور در راستای اجرای مصوبات اين تفاهم‌نامه برگزار می‌شود.
همچنين، دبيرخانه آستان مقدس امام حسين(ع) با مؤسسه بين‌المللی فرهنگی «المزدهرة» سنگال نيز، 23 تيرماه، تفاهم‌نامه‌ای را امضا كرد كه بر اساس آن، اين دو نهاد در زمينه‌های مختلف قرآنی با يكديگر همكاری خواهند كرد.
«حسن المنصوری»، مسئول دارالقرآن الكريم كربلا، در اين باره گفت: اين تفاهم‌نامه دارای بندهای مهمی است كه از جمله آن می‌توان به تبادل ديدار‌ها ميان مسئولان دارالقرآن الكريم آستان مقدس حسينی و مؤسسه بين‌المللی فرهنگی المزدهرة سنگال، برگزاری محفل‌های قرآنی از سوی قاريان قرآن دارالقرآن الكريم آستان مقدس امام حسين(ع) در داكار و برگزاری دوره‌های آموزش قرآن كريم و آموزه‌های اهل بيت(ع) برای دانشجويان آفريقايی اشاره كرد.
لازم به ذكر است؛ مؤسسه بين‌المللی المزدهرة سنگال دارای 16 شعبه در كشورهای مختلف و غرب آفريقا است كه در زمينه نشر مذهب اهل بيت(ع) فعاليت می‌كند.
captcha