بررسی تشكيل كميته بين‌المللی وكلای مسلمان در نشست مكه
کد خبر: 2159557
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶

بررسی تشكيل كميته بين‌المللی وكلای مسلمان در نشست مكه

گروه بين‌الملل: انجمن جهانی اسلام ديروز، دوم مردادماه، با برگزاری نشستی در مكه مكرمه، تشكيل كميته بين‌المللی وكلای مسلمان به‌منظور پيگيری قانونی موهنان به اسلام را بررسی كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «الأهرام»، اين نشست به رياست «عبدالله بن عبدالمحسن التركی»، دبيركل انجمن جهانی اسلام، تشكيل شد و گروهی از وكلا و كارشناسان قوانين بين‌المللی به‌منظور بررسی اهداف و برنامه‌های حقوقی كميته بين‌المللی وكلای مسلمان حضور داشتند.
اين كميته در راستای عملی‌كردن توصيه‌های هفتمين همايش مكه مكرمه مبنی بر تشكيل هيئت مشورتی متشكل از كارشناسان و صاحب‌نظران در عرصه قوانين بين‌‌المللی، تشكيل می‌شود و اين كميته در چارچوب برنامه‌های انجمن جهانی اسلام فعاليت خواهد كرد و وظيفه آن پيگيری قانونی موهنان به اسلام خواهد بود.
دبيركل انجمن جهانی اسلام، وكلای حاضر در نشست ديروز مكه را به تدوين برنامه‌ای مفصل و دقيق مربوط به تشكيل كميته بين‌المللی وكلای مسلمان و مشخص‌كردن اهداف، برنامه‌ها و سياست‌های اين كميته با توجه به نيازهای امت اسلام، فراخواند.
براساس اين گزارش، همچنين، اجلاس كميته اقليت‌های مسلمان وابسته به شورای بين‌المللی امدادرسانی و تبليغات اسلامی نيز ديروز در مكه برگزار شد و دبيركل انجمن جهانی اسلام در اين نشست بر ضرورت اهتمام سازمان‌های اسلامی به اقليت‌های مسلمان به‌عنوان بخشی از امت اسلام تأكيد كرد.
captcha