نخستین سوگواره استقبال از محرم در هرمزگان برگزار می شود
کد خبر: 2184
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
باموضوع «شمیم محرم»؛

نخستین سوگواره استقبال از محرم در هرمزگان برگزار می شود

گروه هنر: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برگزاری نخستین سوگواره استقبال از محرم با عنوان شمیم محرم شامل اجرای پنج مجلس تعزیه در استان هرمزگان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه هرمزگان، مهدی نیرومند، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان امرزو نهم آبان در نشست خبری اعلام کرد: نخستین سوگواره استقبال از محرم توسط این اداره کل و انجمن تعزیه و شبیه خوانی استان برگزار و پیش از آغاز ماه محرم چند برنامه تعزیه و چاووشی خوانی دیگر نیز برگزار خواهد شد.



وی در ادامه در خصوص موضوعات تعزیه گفت: موضوعات شامل خلعت بریدن، حجه الوداع، خبر شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع)، ورود به کربلا، شهادت عبدالله ابن مسلم(ع) بود و مراسم اختتامیه سوگواره نیز در امامزاده سید کامل(ع) بندرعباس برگزار شد.



معاون هنری اداره کل هرمزگان با بیان اینکه انجمن تعزیه و شبیه خوانی استان هرمزگان فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده است، گفت: ساماندهی هیئت های تعزیه خوان و اصلاح نسخ تعزیه یکی از فعالیت های این انجمن بوده که توسط گروهی از افراد متخصص و باتجربه در استان هرمزگان انجام می شود.



نیرومند اضافه کرد: حدود 100 گروه تعزیه خوان در استان هرمزگان فعال است که این گروه ها باید در راستای افزایش کیفیت اجرای تعزیه، ساماندهی شوند و همچنین فعال کردن دفاتر تعزیه در شهرستان ها نیز دیگر اولویت کاری در این حوزه است.



در پیایان اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی و تقویت نواخوانی دیگر کاری است که توسط انجمن تعزیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان صورت می گیرد.


captcha