مبلغان در طرح هر موضوع از آيات قرآن و احاديث بهره ببرند
کد خبر: 2213495
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶

مبلغان در طرح هر موضوع از آيات قرآن و احاديث بهره ببرند

گروه حوزه‌های علميه: عضو اتاق فكر فرهنگ و تبليغ معاونت فرهنگی تبليغی دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بيان برخی موضوعات در هر مجلسی مناسب نيست و در طرح هر موضوعی بايد از آيات قرآنی و حديث استفاده كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، صد و بيست و سومين كارگاه نقد عالمانه منبر، پنج‌شنبه، پنجم آبان‌ماه 90 در مركز فرهنگی تبليغی شهيد هاشمی نژاد مشهد با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسين سپهر برگزار شد.
بنا براين گزارش اين نخبه تبليغی به آموزش‌های مبلغان در زمينه منبر پرداخت و گفت: حركات موزون دست و استفاده از رديف‌های آوازی برای مبلغان خوش‌صدا و تمرين سخنرانی برای مبلغان ضروری است.
حجت‌الاسلام و المسلمين سپهر گفت: بيان برخی موضوعات در هر مجلسی مناسب نيست و در طرح هر موضوعی بايد از آيات قرآنی و حديث و... نيز استفاده كرد.
عضو اتاق فكر فرهنگ و تبليغ معاونت فرهنگی تبليغی دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی، خطاب به مبلغانی كه دارای صدای خوش هستند، اظهار كرد: كسی كه صاحب صدای خوش است بايد از اين نعمت استفاده، و آن را عرضه كند ليكن سعی شود تقليدی انجام ندهد.
اين مبلغ تصريح كرد: در سخنرانی‌ها و در جای مناسب بايد از برخی از اشعار نيز استفاده كرد و خواندن اشعار با صوت دلنشين خيلی مناسب است.
وی با اشاره به حركات موزون مرحوم فلسفی بر روی منبر كه حتی هنرمندان دوران طاغوت را تحت تأثير قرار می‌داد، گفت: در مورد حركات دست بايد دقت كرد كه در برخی جاها اين حركت باعث بازخورد منفی در مستمع نشود.
سپهر، با بيان اينكه نداشتن حركت بر روی منبر موجب ايجاد كسالت بين مخاطبان می‌شود، عنوان كرد: به جوانان مبلغ توصيه می‌كنم برای سخنرانی، وقت بگذارند و جلوی آينه تمرين كنند تا اشكالات چهره خود را شناسايی و پيدا كنند.
وی در مورد وقت و زمان منبر گفت: اگر در برخی مجالس به شما گفتند كه وقت كم است شما روی منبر نگوييد وقت من كم است بلكه اعلام كنيد وقت مرا محدود كرده‌اند تا اگر اعتراضی بود به صاحب مجلس شود.
captcha