پنجاه و پنجمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب بيروت آغاز به‌كار كرد
کد خبر: 2234153
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰

پنجاه و پنجمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب بيروت آغاز به‌كار كرد

گروه فرهنگ و هنر: پنجاه و پنجمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب بيروت، طی مراسم ويژه‌ای روز جمعه، 11 آذر‌ماه، با حضور و سخنرانی «نجيب ميقاتی» نخست‌وزير لبنان آغاز به‌كار كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در نمايشگاه سال جاری، با وجود آن كه در شرايط بحرانی و امنيتی كشور‌های عربی برگزار می‌شود، تعداد ناشران شركت‌كننده خارجی به 53 افزايش يافته و كشور‌های عربستان سعودی، كويت، امارات، عمان، مصر، عراق و فلسطين و 23 سازمان و مؤسسه دولتی و بين‌المللی در آن حضور يافته‌اند.
در نمايشگاه امسال كتاب بيروت، همچون سال‌های گذشته، به همت رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در لبنان، تعدادی از ناشران و مؤسسات ايرانی، شامل بنياد «انديشه اسلامی»، مركز «تحقيقات علوم اسلامی كامپيوتری (نور)»، سازمان «مطالعه و تدوين كتاب‌های علوم انسانی دانشگاهی (سمت)»، مجمع جهانی «اهل بيت(ع)» و مجمع جهانی «تقريب مذاهب اسلامی»، با ارائه گزيده توليدات و انتشارات خود شركت كرده‌اند.
گفتنی است پنجاه و پنجمين نمايشگاه كتاب بيروت، روز جمعه، 11 آذر‌ماه، با سخنرانی نجيب ميقاتی، نخست‌وزير لبنان، آغاز به كار كرد و در ادامه وی با همراهی سفير و رايزنی فرهنگی ايران از غرفه ناشران ايرانی بازديد كرد و از نزديك با عناوين و موضوعات آثار آنان قرار گرفت.
captcha