نشست مربيان طرح ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در عنبرآباد برگزار شد
کد خبر: 2249208
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۶

نشست مربيان طرح ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در عنبرآباد برگزار شد

جلسه مربيان طرح «ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی» شهرستان عنبرآباد، 10 دی‌ماه، با حضور سرپرست اداره تبليغات اسلامی اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی كرمان، جلسه مربيان طرح «ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی» شهرستان عنبرآباد، 10 دی‌ماه، با حضور سرپرست اداره تبليغات اسلامی اين شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين مهدوی‌راد، سرپرست اداره تبليغات اسلامی عنبرآباد، در اين نشست گفت: خداوند معلم نخست و انسان متعلم اول است و حق آن است كه بگوييم معلم اطلاقی تنها خدا است و او است كه به انسان همه چيز را به شكل اسمای الهی آموخته است و انسان به جهت ظرفيت ذاتی توانسته است آن را بپذيرد و به صورت تعلم و پذيرش دانش اسما در ذات خود قرار دهد.
وی ادامه داد: بانگاهی گذرا به آيات قرآن می‌توان دريافت كه شأن و مقام آموزگاری در چه حد و اندازه‌ای است چراكه تعليم فعل خداوند و شغل پيامبران است و خداوند در قرآن بيان می‌دارد كه معلم ديگر انسان پيامبران هستند كه به انسان كتاب و حكمت می‌آموزند و آنان را برای زندگی اجتماعی و قانونی و بالندگی و رشد آماده می‌كنند.
مهدوی‌راد عنوان كرد: قرآن انسان‌ها را به فراگيری و دانش‌آموزی فرا می‌خواند و آنها را تشويق و ترغيب می‌كند تا دانش‌آموزی را در اولويت برنامه‌ريزی هدايتی و تربيتی خود قراردهند و با بی‌سوادی مبارزه كنند.
captcha