يادی از «شعبان عبدالعزيز صياد» در برنامه «ستارگان تلاوت»
کد خبر: 2258758
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷

يادی از «شعبان عبدالعزيز صياد» در برنامه «ستارگان تلاوت»

گروه فعاليت‌های قرآنی: برنامه «ستارگان تلاوت» جمعه، 30 دی‌ماه، به زندگی‌نامه استاد شعبان عبدالعزيز صياد يكی از قاريان برجسته كشور مصر می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، روابط عمومی راديو قرآن اعلام كرد، گروه تلاوت اين شبكه راديويی برنامه «ستارگان تلاوت» را به مناسبت سالروز رحلت استاد «شعبان عبدالعزيز صياد» به اين استاد قرائت اختصاص داده است.
در اين برنامه با توجه به زندگی استاد شعبان عبدالعزيز صياد، تحليلی از تلاوت‌های اين استاد فقيد توسط غلامرضا شاه‌ميوه و احمد ليايی بيان می‌شود.
استاد صياد در 20 سپتامبر سال 1940 ميلادی مصادف با 1319 هجری شمسی در روستای صراوة از توابع شهر آشمون در استان منوفيه مصر به‌ دنيا آمد.
استاد شعبان عبدالعزيز صياد در هفت سالگی حافظ كل قرآن شد و اين امر هنگامی محقق شد كه وی برای فراگيری علوم قرائات و تجويد قرآن كريم به مكتب‌خانه رفت و نزد استاد «جاد ابوغربية» به فراگيری علوم قرآنی مشغول شد.
وی در 12 سالگی به محافل قرآنی دعوت می‌شد، او پس از اخذ ديپلم به دانشگاه الازهر مصر رفت و در رشته اصول دين به فراگيری علوم دينی مشغول شد، وی در تلاوت خود بيشتر از سبك استادان «محمد رفعت»، «محمد سلام» و «مصطفی اسماعيل» بهره می‌گرفت.
استاد شعبان عبدالعزيز صياد در سال 1966 ميلادی از دانشگاه الازهر فارغ‌التحصيل شد و در آن زمان به‌عنوان قاری مشهور برای تلاوت آيات روح‌بخش قرآن به مجالس و محافل دينی و مذهبی دعوت می‌شد.
ايشان به مناسبت سالگرد رحلت بنيانگذار جمهورى اسلامى، حضرت امام خمينى (ره) به دعوت راديو قرآن به ايران آمد و در شهرهاى تهران، مشهد، قم، اصفهان و رشت، دل‏‌هاى مشتاقان به قرائت قرآن را لبريز از نور معرفت الهى كرد.
استاد شعبان عبدالعزيز صياد در سال 1998 در سن 58 سالگی دعوت حق را لبيك گفت و به ديدار معبود شتافت.
ستارگان تلاوت با دعوت از استادان تلاوت جمهوری اسلامی ايران به نظرات آن‌ها درباره استاد شعبان عبدالعزيز صياد می‌پردازد و علی سياح‌گرجی نيز در اين برنامه به سبك استاد صياد آياتی چند از كلام الله مجيد را تلاوت می‌كند.
پخش تلاوتی پخش نشده و فرازی از اذان و نماز استاد شعبان عبدالعزيز صياد از ديگر بخش‌های ويژه برنامه ستارگان تلاوت است. تعدادی از استادان و قاريان بين‌المللی ازجمله استاد محمد احمد شبيب در اين برنامه نظرات و خاطرات خود را درباره استاد صياد بازگو می‌كنند.
برنامه ستارگان تلاوت جمعه، 30 دی‌ماه، ساعت 19 تا 21 به سردبيری مهدی صفری و تهيه‌كنندگی فاطمه سالمی از راديو قرآن پخش می‌شود و همزمان عكس‌های ويژه اين برنامه كه اختصاص به استاد شعبان عبدالعزيز صياد دارد بر روی سايت راديو قرآن به آدرس radioquran.ir قابل دسترسی است.
captcha