اداره تنزيل‌القرآن لاهور نهضت «حفظ قرآن» را در پاكستان اجرا می‌كند
کد خبر: 2290519
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
لاهور پاكستان/11

اداره تنزيل‌القرآن لاهور نهضت «حفظ قرآن» را در پاكستان اجرا می‌كند

گروه بين‌الملل: يوسف جمالی با تأكيد بر اهميت طرح حفظ قرآن كريم بيان كرد: در لاهور بالغ بر 12 مركز قرآنی تحت نظارت اداره تنزيل القرآن مشغول به فعاليت هستند كه با همكاری دسته‌جمعی و با برنامه مدون در تلاش هستيم نهضت حفظ قرآن كريم در پاكستان اجرا شود.

يوسف جمالی، رئيس اداره تنزيل قرآن لاهور پاكستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) اعزامی به لاهور پاكستان با اشاره به وضعيت فعاليت‌های قرآن در لاهور بيان كرد: در لاهور پاكستان مراكز زيادی در خصوص آموزش قرآن كريم وجود ندارد، اما بعد از تأسيس مهد تنزيل بسياری از جوانان و خانواده‌های لاهور برای آموزش قرآن كريم به اين مركز مراجعه می‌كنند.
وی ادامه داد: اين مركز كه دو سال از عمر آن می‌گذرد 1200 عضو دارد كه با برنامه‌ريزی‌های متنوع زمينه را برای تربيت حفاظ قرآن كريم فراهم كرده‌ايم. جدای از ويژه‌برنامه حفظ قرآن، طرح و كلاس‌های مختلفی برای ترجمه، تفسير و تدبر در قرآن برگزار می‌كنيم.
رئيس اداره تنزيل قرآن لاهور پاكستان ضمن تشريح برنامه مهد تنزيل بيان كرد: اين اداره جدای از برنامه‌های قرآنی مسابقات كتابخانه‌ای در سطوح نوجوانان، جوانان و خانواده برگزار می‌كند. برای نمونه كتاب قرآن و امام زمان(عج) برای جوانان و كتاب قرآن و پيامبر اعظم(ص) را برای سطوح مختلف چاپ كرده و مسابقه كتاب‌خوانی برگزار می‌كنيم.
وی ادامه داد: اين كتاب‌ها به خاطر قطع پالتويی‌شان با استقبال خوبی روبرو بوده و به همان نسبت كه در خانواده‌ها مورد استقبال قرار گرفته چند برابر آن در دانشگاه‌ها و مراكز علمی مورد توجه قرار گرفته و همچنين كتاب «مفاهيم قرآن كريم» به زبان اردو ترجمه شده و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
جمالی تصريح كرد: اين اداره در كنار برنامه‌های ترويجی قرآن كريم مراسمات هفتگی، ماهانه و حتی روزانه خود را در مناطق مختلف شهر برگزار می‌كند برای نمونه می‌توان به برگزاری مراسم دعای كميل، ندبه و زيارت عاشورا اشاره كرد.
وی افزود: در ايام تعطيلات تابستان، برای كودكان برنامه‌های ويژه‌ای با برپايی اردوهای معرفتی به نام طفلان مسلم برگزار می‌شود كه مهمترين برنامه اين اردوها شيعه‌شناسی بر اساس مبانی قرآنی است و اساتيد اين اردوها از طرف كشور دوست و برادر ايران به لاهور اعزام می‌شوند.
اين كارشناس علوم قرآنی اذعان كرد: در لاهور بالغ بر 12 مركز قرآنی تحت نظارت اداره تنزيل القرآن مشغول به فعاليت هستند كه با همكاری دسته‌جمعی و با برنامه مدون در تلاش هستيم نهضت حفظ قرآن كريم هم در پاكستان اجرا شود.
وی در پايان تأكيد كرد: حمايت‌های ايران از فعاليت‌های قرآنی پاكستان می‌تواند شيعيان را به قله‌های افتخار در جهان برساند؛ لذا تلاش شده از تجربيات برادرانمان در امور دينی و قرآن استفاده بهينه صورت بگيرد.
captcha