رهبران مسيحی قرآن‌سوزی در آمريكا را محكوم كردند
کد خبر: 2314897
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸

رهبران مسيحی قرآن‌سوزی در آمريكا را محكوم كردند

گروه بين الملل: رهبران كليساهای انجيلی عمل شنيع كشيش هتاك آمريكايی در رابطه با به آتش كشيدن كتاب مقدس مسلمانان را به شدت محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Christian Post»، رهبران كليساهای انجيلی ديروز شنبه، نهم ارديبهشت، اين اقدام اهانت‌آميز كشيش آمريكايی را به شدت محكوم كردند و با تاكيد بر اين موضوع كه مسيحيان قرآن را نمی‌سوزانند و به مقدسات ديگر اديان احترام می‌گذارند، دين مسيحيت را دين محبت و اتحاد معرفی كردند.
«ليس اندرسون»، رييس انجمن ملی اونجليكال‌ها، در اين رابطه گفت: تعداد انگشت‌شمار مرتكبين اين عمل شنيع، بيان كننده اين موضوع نيست كه همه مسيحيان اين گونه هستند، اين افراد نماينده دين مسيحيت نيستند.
يادآور می‌شود، «تری جونز» كشيش هتاك آمريكايی روز شنبه، 9 ارديبهشت، در مقابل كليسايی در گينزويل در ايالت فلوريدا كتاب مقدس مسلمانان، قرآن كريم را دوباره به آتش كشيد كه حدود ۲۰ نفر ديگر نيز در محل اين رويداد حضور داشتند.
وزارت خارجه ايران در ساعات پايانی يك‌شنبه شب، 10 ارديبهشت، با انتشار بيانيه‎ای اين اقدام را بخشی از طرح‌های شكست خورده غرب برای ايجاد جنگ تمدن‌ها ناميد و اين هتك حرمت به مقدسات اسلامی را محرك تنفر مذهبی و اسلام هراسی دانست.
در ادامه اين بيانيه آمده است، عدم برخورد دولت و مقام‌های آمريكا با اقدامات اهانت آميز مشابه در زندان‌های ابوغريب و گوانتانامو در عراق و كوبا و توهين اخير به مقدسات در پايگاه هوايی بگرام در افغانستان به اقدام كفرآميز روز شنبه در ايالت فلوريدا منجر شده است.
captcha