سطح‌بندی 1500 مربی ترجمه و مفاهيم قرآن در تهران
کد خبر: 2329211
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸

سطح‌بندی 1500 مربی ترجمه و مفاهيم قرآن در تهران

گروه فعاليت‌های قرآنی: 1500 مربی ترجمه و مفاهيم قرآن به همت مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور طی سه هفته در تهران سطح‌بندی شدند.

مرتضی خدمتكار، رئيس اداره آموزش مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن اعلام اين خبر گفت: مرحله سوم و پايانی همايش بازآموزی مربيان ترجمه و مفاهيم قرآن و مربيان تدبر در قرآن از چهارشنبه، 27 ارديبهشت‌ماه، تا 29 ارديبهشت ماه در مجتمع فرهنگی آموزشی آدينه برگزار شد.
وی ادامه داد: اين همايش طی سه هفته در ارديبهشت ماه، تدارك ديده شده بود كه در هر هفته از روز چهارشنبه تا جمعه تعدادی از مربيان نمونه قرآن از سراسر كشور دعوت شدند و در اين دوره شركت كردند. اين دوره از 13 ارديبهشت آغاز شد كه در آن نزديك به يك هزار و 500 مربی قرآن كريم آموزش‌های لازم را سپری كردند.
وی توضيح داد: در دو مرحله قبلی مربيان ترجمه و مفاهيم قرآن كريم، طی دو هفته با شيوه جديد تدريس آموزش ترجمه و مفاهيم قرآن آشنا شدند. در اين مرحله نيز مربيان تدبر در قرآن كريم با مباحث جديد اين دوره تا روز جمعه، 29 ارديبهشت ماه، آشنا شدند.
رئيس اداره آموزش مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور عنوان كرد: در دوره سوم و پايانی اين دوره نزديك به 300 نفر از مربيان از هفت موسسه بيت‌الاحزان استهبان فارس، جامعه بيت‌الزهراء آران و بيدگل، فدك اهواز، مهد قرآن امير‌المومنين(ع) ابركوه، جامعه زينب تهران، منهاج النور انديمشك، ام ‌ابيها جيرفت و موسسه تدبر در قرآن قم، شركت كردند.
وی خاطرنشان كرد: در اين دوره كارشنان قرآن و عترت بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز برای آشنايی با دوره‌های جديد آموزش ترجمه و مفاهيم قرآن به‌عنوان مهمان ويژه حضور پيدا كردند.
اين حافظ قرآن كريم اشاره كرد: در پايان هر دوره در روز جمعه به مدت يك ساعت از شركت كنندگان آزمون گرفته شد تا تمامی حضار در اين دوره از مربيان ترجمه و مفاهيم و مربيان تدبر در قرآن سطح‌بندی شدند.
خدمتكار توضيح داد: در سال 90 به همت مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی و موسسه تدبر در قرآن دوره تربيت مربی تدبر در قرآن كريم در كشور برگزار شد و نزديك به هزار نفر آموزش ديدند كه افراد برتر آن‌ها در اين دوره حضور پيدا كردند.
وی اظهار كرد: جزوه جديد ترجمه و مفاهيم قرآن در تابستان منتشر می‌شود و قبل از چاپ از نظرات و پيشنهادات تكميلی شركت كنندگان در اين دوره نيز استفاده می‌شود. بعد از سطح‌بندی مربيان اين دوره گزينش علمی آن‌ها صورت می‌گيرد تا برای شركت در دوره‌های تكميلی انتخاب شوند.
captcha