هنگام ستايش يزدان و درخواست حاجت‌ها اسمای الهی را به زبان بياوريد
کد خبر: 2333717
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۷

هنگام ستايش يزدان و درخواست حاجت‌ها اسمای الهی را به زبان بياوريد

ماموستا ملاقادر قادری گفت: خداوند در قرآن كريم در خصوص اسمای الهی می‌فرمايد، خدا دارای زيباترين نام‌ها است كه بر بهترين معانی و كامل‌ترين صفات دلالت می‌كند، پس به هنگام ستايش يزدان و درخواست حاجات خويش از خدای سبحان او را بدان نام‌ها فرياد كنيد و بخوانيد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در پاوه، ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته پنجم خرداد‌ماه كه در مسجد جامع اين شهر اقامه شد، ضمن اشاره به انجام گفت‌و‌گوهای 1+5 و ايران در بغداد، اظهار كرد: نزديك به يك ماه است چشم‌های بسياری به مذاكرات ايران و كشورهای غربی در بغداد دوخته شده است و ديد ما به اين كشورها اين است كه آنها ظلم را در صدر برنامه‌های خود در برابر ملت ايران قرار داده‌اند.
وی گفت: كشورهای سلطه‌گر نشان داده‌اند كه به دوستان خود در منطقه نيز وفادار نبوده‌اند و در شرايط سختی كه برای آنها پيش آمده به آنها پشت كرده و تنها برنامه آنها حركت در راستای تأمين منافع خودشان است. در طول يك قرن گذشته در تمامی بلاهايی كه بر سر ملت‌های مسلمان در سراسر دنيا آمده همين كشورهای سلطه‌گر دست داشته و با همكاری هم، ظلم‌های بی‌شماری را رقم زده‌اند.
وی تصريح كرد: جمهوری اسلامی ايران حق داشتن انرژی هسته‌ای را برای كشور حقی مسلم و غيرقابل بحث می‌داند؛ با اين حال ايران حاضر است برای اثبات حسن نيت خويش با نهادهای بين‌المللی بيش از پيش همكاری كند، ولی آيا اين قدرت‌ها هم حاضرند از مواضع خصمانه خود كوتاه بيايند؟ جواب نه جمهوری اسلامی به قدرت‌های مستكبر در خصوص بهره‌برداری از دانش هسته‌ای، پاسخی بيان‌كننده حريت، استقلال و آزادی ملت ايران است و لازمه بهره‌برداری از اين آزادگی پرداخت زكات آن است.
وی افزود: انشاءالله ملت ايران با صبر و مقاومت، زكات اين حريت و آزادگی را پرداخت و به ياری خداوند اين مرحله را نيز پشت سر خواهند گذاشت و در آينده شاهد خواهيم بود كه دشمنان در برابر عظمت اين ملت سر فرود خواهند آورد و به ياری حق پيروزی از آن ماست.
امام جمعه پاوه به برگزاری انتخابات رياست جمهوری مصر نيز اشاره كرد و گفت: جای تأسف در انتخابات مصر، اين نكته است كه آخرين نخست وزير مبارك تاكنون نفر دوم در اين انتخابات است و آرا اين فرد بيشتر در مناطق مسيحی‌نشين به‌دست آمده و اين جای تأمل دارد.
ماموستا قادری با محتمل دانستن كشيده شدن انتخابات به دور دوم و حمايت گروه‌های ضد اسلامی و ليبرال از احمد شفيق، اظهار كرد: در اين مكان مقدس به درگاه خداوند سبحان دعا می‌كنيم كه در مصر سرنوشتی رقم بخورد كه به نفع جامعه مسلمانان باشد و توطئه‌ها در اين كشور اسلامی را ناكام كند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با بررسی دو اسم «الرحمن» و «الرحيم» خداوند، عنوان كرد: هر مسلمان در طول شبانه‌روز با خواندن حداقل 17 ركعت نماز، 34 بار اين اسامی نيك را تكرار می‌كند و حكمت تكرار زياد اين اسامی در قرآن هم اهميت اين اسامی را به روشنی بيان می‌كند.
خطيب جمعه پاوه گفت: خداوند در قرآن كريم در خصوص اسمای الهی می‌فرمايد، خدا دارای زيباترين نام‌ها است كه بر بهترين معانی و كامل‌ترين صفات دلالت می‌كند، پس به هنگام ستايش يزدان و درخواست حاجات خويش از خدای سبحان او را بدان نام‌ها فرياد كنيد و بخوانيد.
ماموستا قادری در پايان سخنان خود نابسامانی در كشور عراق را علت عمده عدم مهار ريزگردهايی دانست كه در روزهای اخير مشكلات بسياری را برای مردم منطقه رقم زده و اظهار اميدواری كرد اقدامی عاجل و جدی برای رفع اين مشكل در كشور همسايه صورت می‌گيرد.
captcha