معتكف ميهمان ضيافتخانه الهی است
کد خبر: 2340076
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰

معتكف ميهمان ضيافتخانه الهی است

حجت‌الاسلام موسوی، در جمع معتكفان آستان حضرت محمد هلال‌بن‌علی(ع)، گفت: معتكف ميهمان ضيافتخانه الهی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد موسوی، امام‌جمعه آران و بيدگل، ظهر روز گذشته، 15 خردادماه در جمع معتكفان آستان حضرت محمد هلال‌بن‌علی(ع)، گفت: اعتكاف ميهمانی خداست و معتكف در حقيقت ميهمان ضيافتخانه الهی است.
وی با اشاره به فرازهای ابتدايی زيارت امين‌الله، افزود: در اين زيارت نورانی اميرالمؤمنين علی(ع) را به عنوان امين‌الله مورد خطاب قرار می‌دهيم يعنی اميرالمؤمنين(ع) امانتدار اسمای الهی است. كل اسامی مبارك خداوند از قبيل جميد، مجيد، الرحمن، الرحيم، الملك، القدوس، عزيز، جبار، متكبر، مؤمن، مهيمن و ... در وجود مبارك اميرالمؤمنين علی(ع) جلوه و ظهور پيدا كرده است.
امام‌جمعه آران و بيدگل ادامه داد: همچنان كه نمی‌توانيم به كنه حقيقت خداوند پی‌ببريم ادراك بشريت از فهم حقيقت اميرالمؤمنين(ع) عاجز است.
وی گفت: چنانكه شيخ محمد عبده در تفسير نهج‌البلاغه خود می‌نويسد، كلام علی(ع) فوق كلام انسان و مادون كلام پروردگار است و ابن‌ابی‌الحديد در ذيل خطبه 22 می‌گويد، اين خطبه را تاكنون 1000 بار خواندم اگر قرار باشد به كسی غير از خدا سجده كنيم بايد اين كلام را شنيد و سجده كرد.
موسوی در ادامه سخنان خود به جايگاه رفيع اهل بيت عصمت و طهارت(ع) اشاره كرد و گفت: يكی از معصومين می‌فرمايد، ما اهل بيت(ع) دست‌پرورده خدا هستيم و مردم دست‌پرورده ما.
وی خطاب به معتكفان، گفت: تبريك دوم من بعد از ميلاد خجسته اميرالمؤمنين(ع) به شما عزيزانی است كه خداوند متعال شما را برای ورود به ميهمانخانه خود انتخاب كرده است. قدر خود را بدانيد و تمام تلاش خود را برای تداوم اين لحظات نورانی تا پايان عمرتان انجام دهيد. شرط آن مطابق آيه شريفه سوره هود كه به تعبير رسول مكرم(ص) «اين سوره مرا پير كرد»، استقامت در اين راه است.
موسوی با اشاره به حادثه عظيم 15 خرداد سال 42، گفت: نام آران و بيدگل در تاريخ به عنوان مدافع حريم ولايت، پيرو ولی ‌فقيه و حامی مراج تقليد ثبت شده است.
وی ادامه داد: 15 خرداد، روز اعلام انزجار از حركت شيطانی رژيم ستمشاهی پهلوی بود كه حماسه‌آفرينی مردم آران و بيدگل در سال 1342 همگام با مردم شهرهای تهران، قم، ورامين با خود امام خمينی(ره) همراه شدند و نامی ماندگار از خود بر جای گذاشتند.
امام‌جمعه آران و بيدگل به جوانان اين شهرستان توصيه كرد: همان راهی كه گذشتگان شما در پيروی از حق و حقيقت طی كردند با افتخار ادامه دهيد.
وی با اشاره به ابعاد شخصيتی امام خمينی(ره)، افزود: امام راحل اول امير نفس خود و عبد مطلق خدا و بعد امام شد. چراكه در راه مستقيم الهی ثابت قدم بود و با تهذيب نفس خويش برای همه مردم دنيا اسوه و الگو شد و يك لحظه برای غير خدا كار نكرد و اين رمز ماندگاری نام و ياد جاودانه اوست.
حجت‌الاسلام سيدمحمد موسوی در پايان سخنان خود از حضور روح‌الله سلگی و حجت‌الاسلام مجيدی‌تبار، فرماندار و رئيس اداره تبليغات اسلامی آران و بيدگل در جمع معتكفان آستان حضرت محمد هلال‌بن‌علی(ع) و زحمات دست‌اندركاران ستاد برگزاری حرم مطهر قدردانی كرد.
يادآور می‌شود، شهرستان آران و بيدگل، با تقديم بيش از 820 شهيد گلگون‌كفن، رتبه نخست ايثارگری را در كشور داراست و لقب «دارالشهدا» را گرفته و از ابتدای نهضت 15 خرداد 1342 همراه با امام راحل و انقلاب اسلامی بوده است و آئين معنوی اعتكاف در 16 مسجد اين شهرستان در حال برگزاری است.
captcha