جلسه ستاد امر به معروف در شهر گز برگزار شد
کد خبر: 2347217
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹

جلسه ستاد امر به معروف در شهر گز برگزار شد

سومين جلسه ستاد امر به معروف، 25 خردادماه، در شهر گز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، سومين جلسه ستاد امر به معروف، 25 خردادماه، در محل دفتر امام‌جمعه شهر‌ گز و با حضور كليه اعضا برگزار شد.
در ابتدای اين جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمين ملكيان، نماينده ولی فقيه، امام‌جمعه و رئيس ستاد شاهين‌شهر، از فعاليت‌های انجام شده تشكر كرد و گفت: در ماه رجب، شاهد گسترش فعاليت‌های مردمی در احيای امر به معروف بوديم و سازمان‌های متبوع توانستند برنامه‌های خوبی در احيا و تنوير مسايل اخلاقی و دينی برگزار كند.
وی همچنين خواستار حضور جدی‌تر مسئولان در نماز جمعه شد و آن را مايه تأسی حضور مردم در اين آئين عبادی سياسی دانست.
حجت‌الاسلام ملكيان در ادامه از ماه‌های پيش رو به عنوان بهترين فرصت برای عبادت و خودسازی نام برد و تبليغ دين و اهميت دادن به امور مردم را از وظايف هر يك از مسئولان بيان كرد.
در ادامه اين جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمی، امام‌جمعه شهر گز در تفسيری تطبيقی، شرايط اهتمام به امور اخلاقی شهرستان را نسبت به ساير شهرهای استان دارای برجستگی دانست و افزود: شاهين‌شهر و ميمه از معنوی‌ترين شهرهای استان اصفهان است.
وی ضمن تشكر از فرماندهی نيروی انتظامی، ادامه داد: نيروی انتظامی خيلی تلاش می‌كند و تعامل خوبی با دفتر امام جمعه دارد، كه اين خدمت را ارج می‌گذاريم.
حجت‌الاسلام هاشمی اظهار كرد: بسياری از بانوان برای كمك به نيروی انتظامی و رفع برخی بدحجابی‌ها اعلام آمادگی كرده‌اند كه اميدواريم راه جذب آنان فراهم شود.
امام‌‌جمعه گز همچنين از برگزاری يك همايش بزرگ با موضوع تكريم حجاب برتر خبر داد و خاطرنشان كرد: نتايج اجرای اين همايش بسيار مطلوب و تأثيرگذار بوده است.
سپس سرهنگ بلفكه، رئيس پليس انتظامی در اين جلسه، گفت: پليس نماد اقتدار جامعه اسلامی است و در برخورد با ناهنجاری‌ها كوتاه نخواهد آمد و اميدواريم مجموعه اين خدمات در سايه تعامل مسئولين مؤثر در كاهش آسيب‌های اجتماعی شود.
وی افزود: به عنوان رئيس پليس شهرستان و با صدای بلند اعلام می‌كنم كه شهرستان شاهين‌شهر و ميمه از نظر ترويج معروفات و نهی از منكر در نقطه ايده‌آلی قرار دارد و به هر صفت ديگری جز اين آنرا موصوف كنند، جفا كرده‌اند.
دادستان شهرستان نيز با انتقاد از نبود مدارسی با رويكرد مذهبی برای كودكان، اظهار كرد: متأسفانه در شاهين‌شهر هنوز مدرسه‌ای كه وارسته به مظاهر كامل يك محيط اسلامی باشد وجود ندارد و بايد موجبات رشد اين گونه اماكن آموزشی فراهم شود.
وی همچنين از مسئولان فرهنگی ستاد احيا خواست تا كلاس‌های ويژه اخلاق بيشتری برای شهروندان برگزار كنند.
در ادامه حسينعلی حاجی، نماينده مجلس نيز طرحی درباره احيای حجاب برتر در مدارس دخترانه مطرح كه با استقبال زياد روبرو و مقرر شد معاونت فرهنگی ستاد پيگير تحقق آن باشد.
در پايان، هاديزاده، فرماندار شهرستان شاهين شهر و ميمه مصوبات اين جلسه را برشمرد و افزود: بسط و توسعه فضای معنوی نياز به همكاری و قبول مسئوليت شورای مساجد به ويژه در امر احيای ارزش‌ها و امر به معروف دارد كه اين تعامل به وجود آمده و اين فعاليت به طور يكپارچه در تابستان اجرايی می‌شود.
وی ضمن انتقاد از پوشش نامناسب دانش‌آموزان و كج‌سليقگی از اداره آموزش و پرورش خواستار توجه جدی در اين باره شد.
captcha