افتتاح بزرگ‌ترين مسجد قرقيزستان در استان «اوش»
کد خبر: 2347581
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷

افتتاح بزرگ‌ترين مسجد قرقيزستان در استان «اوش»

گروه سياسی و اجتماعی: مراسم افتتاح بزرگ‌ترين مسجد جمهوری قرقيزستان واقع در منطقه «سليمان طاق»(Sulaymon too) استان «اوش» با حضور «آلمازبيك آتامبايف»، رئيس جمهور اين كشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه آسيای مركزی، ستاد اطلاع‌رسانی اداره دينی رسيدگی به امور مسلمانان این کشور 24 خردادماه، در اين باره اعلام کرد: در این مراسم رییس‌جمهور قرقیزستان در حضور جمع کثیری از کارشناسان، علما و اندیشمندان دینی و تعداد کثیری از مسلمانان این منطقه، درباره دلایل ساخت این مسجد سخنرانی کرد.
وی اظهار کرد: اسلام، دين وحدت و همبستگی است و هر يك از ما بايد به ياد داشته باشيم كه ما، مردم قرقيزی هستيم و ايمان و اعتقادتمان بايد هميشه موجب اتحادمان شود.
بر اساس این گزارش، مسجد مذکور در منطقه‌ای احداث شد كه دو سال قبل درگيری‌هایی ميان اقوام قرقيزی‌ها و ازبكی‌‌‌تبارهای اين كشور رخ داده بود و به گفته اداره دينی رسيدگی به امور مسلمانان این کشور، يكی از اهداف اصلی انتخاب اين منطقه برای ساخت بزرگ‌ترين مسجد كشور، ايجاد وحدت و همبستگی ميان این دو قوم استان اوش است.
مسجد سليمان طاق با ظرفيت 20 هزار نفر نمازگزار و با كمك و حمايت تركيه و امارات متحده در این کشور ساخته شده و در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده است.
captcha