آغاز مسابقات بين‌المللی قرآن «الاقصی» در فلسطين
کد خبر: 2388140
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳

آغاز مسابقات بين‌المللی قرآن «الاقصی» در فلسطين

گروه بين‌الملل: مسابقات بين‌المللی حفظ و قرائت قرآن كريم «الاقصی» روز دوشنبه، 16 مرداد، به همت وزارت اوقاف و امور دينی فلسطين در هتل «بست ايسترن» شهر «رام‌الله» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «القدس» چاپ فلسطين، اين مسابقات با حضور ده‌ها تن از قاريان و حافظان كشورهای مختلف جهان و با نظارت كميته داوری متشكل از داواران چندين كشور عربی و اسلامی آغاز شده است.
مسابقات بين‌المللی قرآن الاقصی تا پايان هفته جاری ادامه دارد و اين رقابت‌ها در سه رشته حفظ كامل قرآن با تجويد، حفظ 20 جزء متوالی با تجويد و حفظ 10 جزء متوالی قرآن با تجويد برگزار می‌شود.
اين مسابقات با برگزاری مراسم اختتاميه به كار خود پايان خواهد داد و در اين مراسم جوايز نقدی و غيرنقدی به متسابقين اهدا خواهد شد.
شيخ تيسير الرجبی، مديركل حفظ قرآن وزارت اوقاف فلسطين در مراسم افتتاحيه مسابقات قرآن الاقصی ايجاد رقابت ميان فعالان قرآنی در ماه رمضان، تقويت تعامل بين مسلمانان در اقصی نقاط جهان، تشويق آنان به زيارت قدس شريف به‌منظور آگاهی يافتن از جنايت‌های اسرائيل در اين منطقه و تبيين اين جنايت‌ها برای ملت‌های خود را از اهداف برگزاری اين رقابت‌ها برشمرد.
شيخ تيسير الرجبی در ادامه افزود: فلسطين در بسياری از مسابقات بين‌المللی حفظ قرآن شركت كرده و به رتبه‌های برتر اين رقابت‌ها دست‌ يافته است و اخيرا داود عبدالله، نماينده اين كشور در مسابقات قرآن كويت توانسته است در ميان 100 كشور شركت‌كننده مقام نخست را كسب كند.
captcha