برگزاری شب‌ شعر «رمضان» در بندرعباس
کد خبر: 2389438
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶

برگزاری شب‌ شعر «رمضان» در بندرعباس

گروه فرهنگ و هنر: شب شعر رمضان با حضور جمعی از شاعران جوان استان هرمزگان در حوزه هنری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه هرمزگان، شب شعری با موضوع رمضان و شهادت حضرت علی(ع) عصر دیروز، 19 مردادماه در بندرعباس برگزار شد.
در این شب شعر شاعرانی از بندرعباس، ميناب و قشم حضور به‌هم رسانده و به خواندن اشعار خود پرداختند.
به گفته مسئول واحد آفرينش‌های ادبی حوزه هنری هرمزگان، شب ‌شعر رمضان با هدف ايجاد فضای مناسب برای تعامل شاعران جوان سراسر استان هرمزگان با یکدیگر و زمينه‌سازی برای توليد آثار نظمی كه بيانگر ارزش‌های اسلامی باشند، برگزار شد.
از ديگر برنامه‌های اجرا شده در اين مراسم می‌توان به خواندن داستان‌های رمضانی توسط دو نفر از نويسندگان فعال استان اشاره كرد.
در پايان مراسم علی رضايی، سرپرست حوزه هنری استان هرمزگان، به جايگاه حضرت‌ علی(ع) در ادبيات اشاره كرد و تاثيرگذار بودن آثار ادبی خلق شده با محوريت امام علی(ع) را نشانه تاثير عميق اين شخصيت والا، بر جوامع بشری در طول تاريخ دانست.
وی از هنرمندان خواست با مطالعه و پژوهش، برای شناخت صحيح گوشه‌ای از اين دريای بی‌كران معرفت بكوشند تا تاثير اين شناخت در آثارشان به بهترين شكل ممكن منعكس گردد و در دل مخاطب جای گيرد.
راشد انصاری، مرتضی نصيری، عبدالحسين انصاری، زهرا اسپيد، سيدابراهيم حسينی، يعقوب سهوزاده، ابراهيم آرمات، صديقه اسلامی، مصطفی قلندرزاده، غلام امينی، راضيه حيدری، كبری فدوي وغیره از جمله شاعرانی بودند كه در شب شعر رمضان به شعرخوانی پرداختند.
captcha