اسلام و وضعيت مسلمانان در هندوراس
کد خبر: 2451006
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

اسلام و وضعيت مسلمانان در هندوراس

گروه بين‌الملل: مسلمانان هندوراس حقيقتا تشنه معارف ناب اسلامی هستند، ولی به حمايت سازمان‌های اسلامی بين‌المللی نياز دارند تا هويت اسلاميشان هرچه بيشتر به رسميت شناخته شود و امكانات لازم برای تاسيس مساجد و مدارس اسلامی در اختيار آن‌ها قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی «islamweb»، هم اكنون اسلام يكی از اقليت‌های مذهبی هندوراس به شمار می‌آيد و آمار مسلمانان اين كشور به 500-300 هزار نفر می‌رسد.
با اينكه اين آمار چندان قابل توجه نيست، ولی بسيار خوش‌بينانه است. چرا كه تعداد اعراب مسلمانی كه در ابتدا به اين كشور مهاجرت كردند، از صدها نفر تجاوز نمی‌كرد و معلوم می‌شود اين مسلمانان توانسته‌اند به خوبی پيام اسلام را در هندوراس گسترش دهند.
مسلمانان هندوراس هم اكنون از سه مركز موقت برای انجام اعمال مذهبی خود به طور دسته جمعی برخوردار می‌باشند كه در پايتخت و شهرهای ديگر كشور واقع شده‌اند.
سازمان اسلامی هندوراس اخيرا در اين كشور راه‌اندازی شده و درنظر دارد اولين مركز اسلامی اين كشور را كه شامل مسجد، مدرسه، دانشگاه، كتابخانه و سالن‌های همايش می‌شود، در تگوسيگالپا، پايتخت، راه‌اندازی كند.
اين سازمان نقش مهمی در شناساندن اسلام و نشر اصول حقه اين مكتب ايفا می‌كند و همكاری‌های موثری را با سازمان‌های اسلامی گواتمالا، السالوادور و نيكاراگوئه آغاز كرده است تا اين كه از توان مسلمانان اين كشورها برای ترويج و گسترش پيام اسلام در كشورش هرچه بيشتر بهره جويد و هم اين كه شورای اسلامی قدرتمندی به اين ترتيب در منطقه آمريكای مركزی به وجود آيد.
سازمان اسلامی هندوراس همچنين صندوق خيريه‌ای راه‌اندازی كرده تا هزينه‌های مالی لازم برای برنامه‌های خود را از جمله تاسيس مركز اسلامی پايتخت تامين كند. نشر كتاب‌ها و گاهنامه‌های گوناگون به زبان اسپانيايی و انگليسی در زمينه اسلام نيز از ديگر فعاليت‌های اين سازمان است.
مسلمانان هندوراس هم‌اكنون توانسته‌اند حق ترك كار و شركت در نماز جمعه را در ظهر روز جمعه از سوی كارفرمايانشان برای خود ايجاد كنند. آن‌ها همچنين مدرسه اسلامی را در پايتخت راه‌اندازی كرده‌اند تا در آن به آموزش و يادگيری قرآن بپردازند.
هندوراسی‌های مسلمان حقيقتا تشنه معارف ناب اسلامی می‌باشند، ولی برای اين كار نيازمند كمك و حمايت سازمان‌های اسلامی بين‌المللی هستند تا هويت اسلاميشان هرچه بيشتر در جامعه‌ به رسميت شناخته شود و امكانات لازم برای تاسيس مساجد و مدارس اسلامی در اختيار آن‌ها قرار گيرد.
يادآور می‌شود جمهوری هندوراس يكی از كشورهای آمريكای مركزی است كه حدود 8 ميليون نفر جمعيت دارد. زبان رسمی آن اسپانيايی است و اسلام يكی از اقليت‌های مذهبی اين كشور به شمار می‌آيد.
captcha