شهادت طفل شيرخوار، امضای قطعی مظلوميت امام حسين(ع) در كربلاست
کد خبر: 2461073
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸

شهادت طفل شيرخوار، امضای قطعی مظلوميت امام حسين(ع) در كربلاست

گروه سياسی: رايزن فرهنگی ايران در سيرالئون شهادت علی اصغر(ع) شيرخوار را امضای قطعی و بی‌چون و چرای مظلوميت اباعبدالله الحسين(ع) خواند و خاطرنشان كرد: طومار جانفشانی‌ها، حماسه آفرينی‌ها و مظلوميت‌های امام حسين(ع) و يارانش با شهادت طفل شش ماهه تكميل شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای دومين سال متوالی و با وجود شبهه‌افكنی‌های گسترده عوامل فرقه ضاله وهابيت، مراسم شيرخوارگان حسينی با همكاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، سازمان اسلامی زنان مسلمان سيرالئون و مجمع جهانی اهل البيت(ع) با حضور بيش از چهارصد کودک شيرخوار به‌همراه مادرانشان در سالن اجتماعات رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در سيرالئون برگزار شد.
در اين مراسم كه در رسانه‌های ديداری و شنيداری اين كشور بازتاب گسترده‌ای داشت، كودكان شيرخوار، ملبس به لباس‌های سبز رنگ و پيشانی بند منقوش به «لبيك يا رسول الله» بودند و همراه با مادران خود به تكريم مقام و مظلوميت حضرت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه امام حسين(ع) پرداختند.
بر اساس اين گزارش، محمدرضا قزلسفلی، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در فريتاون در سخنانی هدف از برگزاری اين مراسم را تعظيم شعائر اسلام ناب محمدی(ص)، تأكيد بر لزوم تربيت كودكان بر اساس فرهنگ و معارف اهل البيت(ع) و ترسيم گوشه‌ای از مظلوميت خردسال‌ترين شهيد كربلا برشمرد و گفت: حضرت علی اصغر(ع) نماد مظلوميت همه كودكان بی‌گناه و ستمديده جهان به‌ويژه كودكان غزه و آفريقاست.
وی شهادت علی اصغر شيرخوار را امضای قطعی و بی‌چون و چرای مظلوميت اباعبدالله الحسين(ع) خواند و خاطرنشان كرد: طومار جانفشانی‌ها، حماسه آفرينی‌ها و مظلوميت‌های امام حسين(ع) و يارانش با شهادت طفل شش ماهه تكميل شد.
در ادامه، شيخ احمد تيجان سيلاه، امام جمعه مسجد مركزی فريتاون نيز طی سخنانی به پاسخ‌گويی به برخی شبهات مطرح شده از سوی وهابيون در مورد چرايی و چگونگی قيام كربلا پاسخ گفت.
captcha