سرانه مطالعه قرآن و ادعيه در كشور 20 دقيقه است
کد خبر: 2467020
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۹

سرانه مطالعه قرآن و ادعيه در كشور 20 دقيقه است

سيدجواد سادات فاطمی گفت: براساس بررسی‌های كارشناسی، سرانه مطالعه قرآن و ادعيه در كشور تنها 20 دقيقه است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، سيدجواد سادات فاطمی، معاون امور مجلس و استان‌های نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور در آستانه برگزاری مرحله نهايی سی و پنجمين دوره مسابقات قرآن كريم در سبزوار گفت: بر اساس بررسی‌های كارشناسی سرانه مطالعه قرآن و ادعيه در كشور تنها 20 دقيقه است كه برای افزايش اين ميزان بايد نگرش مردم به قرآن و ادعيه تغيير كند.
وی با اشاره به اينكه ريشه مذهبی و اعتقادی در بين مردم كشورمان قوی است، گفت: سرانه مطالعه قرآن و ادعيه در ماه مبارك رمضان سير فزونی دارد. اين در حاليست كه ميزان مطالعه قرآن و ادعيه در ماه‌های ديگر سال كاهش می‌يابد كه بايد در اين زمينه چاره‌انديشی كرد.
معاون امور مجلس و استان‌های نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور گفت: دستگاه‌های مسئول بايد با ارائه راهكارهايی توجه به قرآن و ادعيه آن طور كه بايد و شايد در بين مردم تبيين كنند.
وی افزود: خواندن قرآن و ادعيه تنها برای ثواب در روز قيامت نيست و اين برداشت عامه مردم بايد اصلاح شود. از مجموع سه هزار و 600 آيه قرآن كريم، 20 درصد به آيات‌الاحكام و بقيه آيات اعتقادی است.
سادات فاطمی تصريح كرد: در حقيقت 80 درصد آيات قرآن كريم اعتقادات ما را شكل می‌دهد، برای داشتن خانواده و جامعه‌ای بهتر و روابط اجتماعی مطلوب نياز به آيات قرآنی و انس با قرآن داريم است. با اين حال بايد نگرش مردم نسبت به اين كتاب آسمانی تغيير كرده و سامان يابد.
وی در خصوص حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در مسابقات قرآنی، گفت: يقيناً هرچه شمار افراد با قرآن و ارتباط با اين كتاب آسمانی بيشتر باشد قطعاً در جامعه مؤثرتر خواهد بود. انس با قرآن بايد فراگير،‌ دائمی و مستمر بوده تا اثرات آن ماندگارتر باشد.
معاون امور مجلس و استان‌های نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور در پايان، مشهد را قطب فعاليت‌های قرآنی دانست و اظهار كرد: به همين دليل اساتيد بنام و نخبگان قرآنی از اين استان به كشور معرفی شده‌اند.
captcha