شيخ الازهر هتك حرمت مساجد را محكوم كرد
کد خبر: 2467983
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰

شيخ الازهر هتك حرمت مساجد را محكوم كرد

گروه بين‌الملل: شيخ الازهر با صدور بيانيه‌ای هتك حرمت مساجد و محاصره آنان را محكوم و درگيری‌های مخالفان و موافقان محمد مرسی، رئيس جمهور در محوطه مسجد «القائد ابراهيم» استان «اسكندريه» را رد كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «الوفد» مصر، احمد طيب، شيخ الازهر در اين بيانيه كه عصر ديروز، اول دی، در پی درگيری مخالفان و موافقان محمد مرسی، رئيس‌جمهور مصر طی تظاهرات «حمايت از مساجد» در محوطه اطراف مسجد «القائد ابراهيم» اسكندريه منتشر شد، اعلام كرد: آنچه در اطراف اين مسجد از قبيل درگيری و هتك حرمت به وقوع پيوست، مخالف با جايگاه مساجد و اين اماكن مقدس است.
شيخ الازهر در اين بيانيه از همه گروه‌ها خواست خويشتن‌دار باشند و قداست مساجد را مراعات و اين اماكن را به ابزاری برای اختلافات و رقابت‌های سياسی تبديل نكنند، زيرا مساجد خانه‌های خدا و محلی برای ذكر خدا و عبادت به شمار می‌آيند.
بنا بر اين گزارش، در پی درگيری ديروز بين مخالفان و موافقان محمد مرسی در محوطه اطراف مسجد القائد ابراهيم در منطقه «محطة الرمل» استان ساحلی اسكندريه مصر، چندين تن مجروح شدند. اين تظاهرات به دعوت جنبش اخوان‌المسلمين و جريان‌های اسلام‌گرای مصر و با عنوان تظاهرات «حمايت از مساجد» برگزار شد.
انس القاضی، سخنگوی رسانه‌ای جنبش اخوان المسلمين در اسكندريه پيش از اين با صدور بيانيه‌ای اعلام كرده بود: اين تظاهرات در اعتراض به اقدام شبه نظاميان وابسته به جريان مردمی و حزب «الدستور» مصر در حمله به مقرهای اخوان المسلمين و توهين به مساجد و علمای اسلام و ائمه مساجد برگزار می‌شود.
captcha