وقتی آل‌خليفه نگران محيط زيست می‌شود!/ رنگ تازه‌ای از سياست‌ ايران‌هراسی رژيم بحرين
کد خبر: 2469056
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱

وقتی آل‌خليفه نگران محيط زيست می‌شود!/ رنگ تازه‌ای از سياست‌ ايران‌هراسی رژيم بحرين

گروه بين‌الملل: رژيم آل‌خليفه كه اين روزها در سركوب انقلاب مسالمت‌آميز مردم ناتوان مانده است، با هدف انحراف افكاری عمومی از نقض گسترده حقوق بشر در اين كشور، قرار است امروز، چهارم دی‌ماه، ميزبان نشستی با عنوان حمايت از محيط زيست باشد!

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه خبری شبكه العالم، خالد بن احمد آل خليفه، وزير خارجه بحرين، ديروز، سوم دی‌ماه، تأكيد كرد: سران كشورهای شورای همكاری خليج فارس 4 دی‌ماه در پايتخت بحرين، به بهانه بررسی آنچه «خطرات تأسيسات هسته‌ای كشور همسايه» اعلام كرده‌اند، گرد‌هم می‌آيند و در اين نشست خطرات زيست محيطی تأسيسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ايران بررسی می‌شود.
ادعای اين مسئول بحرينی در خصوص تأسيسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ايران درحالی است كه اين تأسيسات كاملا زير نظر بازرسان و كارشناسان آژانس بوده و امنيت و ايمنی بسيار بالای آن همواره تأييد شده است.
به عقيده ناظران با توجه به ادامه بحران رژيم آل‌خليفه و ناتوانی اين رژيم در سركوب انقلاب مسالمت‌آميز مردم بحرين، با وجود كمك گرفتن اين رژيم از نيروهای سپر جزيره و به ويژه نظاميان سعودی؛ هدف از برگزاری اين نشست، منحرف كردن افكار عمومی از سركوب‌ها در اين كشور و تقويت جايگاه متزلزل رژيم آل‌خليفه است.
وزير خارجه بحرين همچنين با اشاره طرح عربستان سعودی برای انتقال از شورای همكاری به اتحاديه مدعی شد: اين طرح، عملی می‌شود زيرا خواست مردم است.
اين ادعا درحالی مطرح می شود كه به غير از بحرين و عربستان بقيه اعضای شورای همكاری با اين طرح ملك عبدالله مخالفند؛ چرا‌كه با اجرای اين طرح آن‌ها در واقع حاكميتشان را با دستان خود را نقض كرده و زير سلطه عربستان سعودی خواهند رفت.
به گفته اين وزير بحرينی، در اين نشست به موضوعات ديگری از جمله سوريه و يمن پرداخته خواهد شد.
captcha