به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا)، حجتالاسلام جواد طبسی، پنجم فروردينماه، در مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) كه در مسجد مدرسه حجتيه قم برگزار شد با اشاره به اهميت ايام فاطميه، اظهار كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) تنها بانوی يادگار رسول خدا(ص) در امت اسلامی بود.
وی با اشاره به عظمت حضرت مريم و حضرت فاطمه زھرا(س) در تاريخ عالم بيان كرد: دو بانو در تاريخ عالم وجود دارند كه ھر دو آنها با عظمت هستند، يكی از اين دو بانو را قرآن كريم صراحتا نام بردہ و ديگری را اوصاف بيان كردہ و اسم آن بر زبان پيامبر اعظم(ص) آمدہ است.
طبسی با اشارہ به آيه «إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَى نِسَآءِ الْعَالَمِينَ»، اظهار كرد: كلمه اصطفا در اين آيه دو بار به كار بردہ شدہ؛ و مراد از آن ملائكه جبرئيل است. پيامبر اعظم(ص) در حديثی فرمودند «مريم سرور زنان زمان خويش بودہ ولی فاطمه سرور تمام زنان جھان از اولين تا آخرين است». میتوان گفت كه عبادت فاطمی، مردمداری و اخلاق حضرت فاطمه(س) اسوہ است.
يادآور میشود، به مناسبت شھادت صديقه كبری، حضرت فاطمه زھرا(س) به ھمت مؤسسه فرھنگی محبان امالائمه، مراسم سوگواری از چهارم تا ششم فروردينماه در مسجد مدرسه حجتيه قم در حال برگزاری است.