خيز سلفی‌ها برای تشديد شيعه‌هراسی در مصر
کد خبر: 2514742
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸

خيز سلفی‌ها برای تشديد شيعه‌هراسی در مصر

گروه بين‌الملل: جريان سلفی به‌ويژه حزب النور مصر كه در راستای اهداف ضدشيعی خود پروژه شيعه‌هراسی و ايران‌هراسی را به شدت دنبال می‌كنند، به‌تازگی با برپايی همايش‌های گوناگون برای تخريب مذهب تشيع و چهره پيروان اين مذهب حقه، خيز برداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Ahram»، اين همايش با نام «مقابله با گسترش دكترين شيعی در مصر» با هدف سياه‌نمايی مذهب تشيع به منظور مقابله با گسترش آن در مصر پنجشنبه، 15 فروردين، از سوی سلفی‌ها برگزار شد.
در اين همايش كه با حضور چهره‌های برجسته سلفی مصر از جمله ياسر برهامى، احمد فريد، عبدالمنعم الشحات، شريف الهوارى و سيدالعفانی برگزار شد، شيعه به عنوان خطری برای حال و آينده مصر قلمداد و اختلافات ميان شيعيان و اهل تسنن و سلفيان هم بسيار جدی و مبنايی دانسته شد!
«شريف الهواری»، از رهبران حزب سلفی «الدعوة» و از سازماندهندگان اين همايش گفت: ما معتقديم كه شيعيان اصول اعتقادی اسلام و نيز قرآن را تحريف كرده‌اند!
وی افزود: اين همايش تلاشی برای آشكارسازی «حقيقت» در مورد تشيع و بيان «خطرات» آن است كه از جمله آن می‌توان به تلاش آن‌ها برای نفوذ در مصر و همكاری با آمريكا در تجاوز به افغانستان و عراق نام برد!
در اين همايش علاوه بر تأكيد بر اختلاف شيعيان و اهل تسنن در زمينه خلافت بعد از پيامبر(ص)، اتهامات زيادی در مورد مسائل گوناگون از جمله تحريف قرآن توسط شيعيان، مطرح و مورد تأكيد قرار گرفت.
در اين همايش هدف اصلی اتهامات، شيعيان ايران بودند و از سلفی‌ها و وهابی‌ها خواسته شد تا تظاهراتی را مقابل سفارت ايران در قاهره ترتيب دهند و اعتراض خود را نسبت به افزايش روابط ميان دو كشور اعلام كنند.
اين اقدامات سلفی‌ها ضد شيعيان در حالی است كه شيعيان در جامعه مصر در اقليت‌اند و فشارهای امنيتی و اجتماعی روی اين گروه تا حدی است كه تاكنون آمار دقيقی از شمار شيعيان در مصر در دست نيست.
captcha