به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) به نقل از روابط عمومی زندان مركزی شيراز، اين مراسم با تلاوت آياتی چند از كلامالله مجيد توسط يكی از زندانيان حافظ قرآن شروع شد، سپس روحانی اندرزگاه در خصوص اهميت و جايگاه قرآن و لزوم گسترش آن در بين زندانيان سخنانی ايراد كرد.
در ادامه قاسم اسكندری، سرپرست زندان مركزی شيراز نيز در اين مراسم با تأكيد بر گسترش علوم قرآنی در زندان و همچنين اهميت قرآن در زندگی و سعادت انسانها اظهار كرد: انس با قرآن كريم و تقويت معنوی تنها راه اصلاح و تعالی بشريت است.
وی همچنين فعاليت و تلاش روحانيون در زندان را مايه دلگرمی و توسعه فرهنگ قرآنی در بين زندانيان دانست.
در پايان اين مراسم به تعدادی از حافظان و قاريان برتر قرآن كريم جوايزی به قيد قرعه اهدا شد.