بزرگداشت شاعر انقلاب قيصر امين‌پور در بندرعباس برگزار می‌شود
کد خبر: 2521348
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸

بزرگداشت شاعر انقلاب قيصر امين‌پور در بندرعباس برگزار می‌شود

گروه هنری: دبير مراسم بزرگداشت شاعر انقلاب و دفاع مقدس قيصر امين‌پور در هرمزگان گفت: همزمان با سالروز تولد قيصر امين‌پور شب شعری همراه با نمايش فيلم همزاد عاشقان برگزار می‌شود.

سيدمحمدرضا موسوی، دبير مراسم شب شعر بزرگداشت شاعر انقلاب و دفاع مقدس قيصر امين پور در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شاعر انقلاب قيصر امين‌پور دوشنبه شب، دوم فروردين‌ماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود، گفت: همزمان با اكران سراسری فيلم همزاد عاشقان در كشور و به ياد قيصر امين‌پور، مراسم شب شعر بزرگداشت شاعر انقلاب و دفاع مقدس قيصر امين‌پور با حضور هفت شاعر انقلابی و دفاع مقدس استان هرمزگان و انجمن‌های ادبی برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود: برگزاری اين مراسم كه كار اصلی آن را دبيرخانه عمار استان انجام می‌دهد در واقع بهانه‌ای برای پخش مستند يك شعر انقلابی است كه با همكاری اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خانه شهرياران جوان، حوزه هنری و دبيرخانه فيلم عمارها برگزار می‌شود.
مسئول خانه شهرياران جوان هرمزگان با اشاره به اينكه مستند «همزاد عاشقان» سال گذشته در جشنواره‌ عمار با استقبال مناسبی از سوی مخاطبان و شاعران كشور همراه بود، تصريح كرد: قيصر امين‌پور به‌عنوان شاعری انقلابی و متعهد كشور بود كه به فرموده مقام معظم رهبری، قيصر امين‌پور از رويش‌های انقلاب اسلامی است.
موسوی ادامه داد: همانطور كه در شعرهای اين شاعر انقلابی هم پيداست، قيصر امين‌پور با شعر دينی و انقلابی، الگوی ماندگاری برای ايران اسلامی شد و شعرهای او بيانگر انسان‌دوستی، مردم‌داری و روح ولايت‌پذيری در وی است.
دبير مراسم شب شعر بزرگداشت شاعر انقلاب و دفاع مقدس قيصر امين‌پور در هرمزگان با اشاره به حضور انجمن‌های ادبی و شاعران جوان اين استان در اين مراسم، افزود: در پرتوی انقلاب اسلامی ما، شاعران بزرگی از جمله قيصر امين‌پور رشد كردند و برای اين انقلاب و كشور ماندگار شدند.
وی در پايان تأكيد كرد: شاعران جوان ما بايد با تأثيرپذيری از راه و هدف آن‌ها ادامه دهنده راه آن‌ها در ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ ايثار و شهادت رزمندگان و همچنين در حوزه ادبيات دينی و مقاومت و شعر اهل بيت(ع) باشند.
captcha