ائمه جماعات مساجد عربستان؛ زير ذره‌بين آل‌سعود
کد خبر: 2524516
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴

ائمه جماعات مساجد عربستان؛ زير ذره‌بين آل‌سعود

گروه بين‌الملل: مقامات عربستان سعودی در تلاشی بيهوده در جهت جلوگيری از گسترش موج بيداری اسلامی و اعتراضات مردمی در منطقه، از اعمال محدوديت‌های جديد در انتخاب ائمه جماعات مساجد اين كشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «ajib»، وزارت اسلامی عربستان سعودی اعلام كرد: از اين پس تمام ائمه مساجد و مؤذن‌ها در مكه بايد اصل و نسب سعودی داشته باشند.
شيخ عبدالله الناصر، رئيس دفتر وزارت اسلامی عربستان، از جديت مقامات مسئول اين كشور در اجرای اين قانون خبر داد و گفت: هيچ استثنايی در اجرای اين حكم وجود نخواهد داشت و ما در اين باره هيچ انعطافی به خرج نخواهيم داد.
وی علت اين اقدام مقامات عربستان را اشتباهاتی دانست كه بعضی از ائمه مساجد در اين كشور مرتكب شده‌ بودند و بدون اشاره به اين اشتباهات، گفت: تمام ائمه و وعاظ دينی در عربستان بايد با الگوگيری از شخصيت بزرگوار رسول گرامی اسلام(ص) از هرگونه تفرقه و اختلاف در جامعه جلوگيری كنند.
اين مقام عربستانی در عين حال از تناقض آشكاری كه اين تصميم اختلاف‌افكن مبنی بر كنار گذاشتن ائمه جماعت غير سعودی و ترجيح ائمه جماعت با اصل و نسب سعودی به جای آن‌ها، با تعاليم وحدت‌بخش پيامبر اكرم(ص) داشت، سخنی بر زبان نياورد.
پيش‌بينی می‌شود، اين اقدام عربستان اقدامی جديد و البته ناكارآمد در گسترش موج بيداری اسلامی كه اين روزها در اين كشور افزايش يافته است، باشد.
گفتنی است، پيش از اين نيز عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان سعودی فرمانی محرمانه صادر كرده بود كه به موجب آن ائمه مساجد تمام اين كشور از سخن گفتن عليه آمريكا يا تحريم كالاهای آمريكايی در خطبه‌های نماز خود منع شده‌ بودند.
captcha