مردم شهرستان آب‌پخش 5/1 ميليارد ريال زكات پرداخت كردند
کد خبر: 2529507
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶

مردم شهرستان آب‌پخش 5/1 ميليارد ريال زكات پرداخت كردند

مسئول ستاد احيای زكات كميته امداد آب‌پخش از پرداخت 5/1 ميليارد ريال زكات در اين شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش‌های صادقانه فعالان عرصه زكات شاهد جمع‌آوری اين مبلغ بوده‌ايم.‌

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، سيدحميد موسوی، مسئول ستاد احيای زكات كميته امداد آب‌پخش، در همايش تجليل از فعالان، مبلّغان و فعالان زكات‌ آب‌پخش از پرداخت 5/1 ميليارد ريال زكات در اين شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش‌های صادقانه فعالان عرصه زكات شاهد جمع‌آوری اين مبلغ بوده‌ايم كه جا دارد از همه اين عزيزان تشكر كنيم و بايد اعلام كنم كه آبپخش با اين ميزان جمع‌آوری زكات جزء سه بخش برتر استان محسوب می‌شود.
وی افزود: زكات يكی از فرايض الهی است كه احيای آن در جامعه بر عهده همه است و مسئولان ستاد احيای زكات بايد به طور خاص در اين زمينه پيش‌قدم باشند.
مسئول ستاد احيای زكات كميته امداد آبپخش خاطرنشان كرد: عمل به اين فريضه الهی خيرات و بركات فراوانی برای جوامع چه در عرصه اجتماعی و فرهنگی و چه در عرصه‌های عمرانی و آبادانی است و در سال‌های اخير به طور مستقيم شاهد اين خيرات و بركات در منطقه بوده‌ايم.
موسوی ادامه داد: دبيرخانه ستاد احيای زكات كه در كميته امداد امام خمينی(ره) فعاليت دارد با انجام فعاليت‌های فرهنگی و تبليغی و برگزاری مراسم‌ و همايش‌های متعدد در سال‌های اخير زمينه را برای بهبود وضعيت جمع‌آوری زكات در منطقه هموار كرده است.
وی با اشاره به رشد چشمگير جمع‌آوری زكات در آب‌پخش ابراز كرد: مردم اين منطقه در امور خير پيشتاز و پيشگام هستند و در پرداخت زكات نيز همواره شاهد افزايش كمك‌های مردمی هستيم.
موسوی اضافه كرد: فعاليت‌های تبليغاتی فراوانی در سال‌های اخير به منظور ترويج و نهادينه كردن اين سنت حسنه الهی در جامعه صورت گرفته و افزايش مشاركت مردم در زمينه پرداخت زكات را به دنبال داشته است.
وی بيان كرد: عمران و آبادانی مراكز پرداخت‌كننده زكات از مسائلی است كه ستاد زكات كشور با پرداخت معادل مورد توجه قرار داده و در اين زمينه در چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی در اين راستا صورت گرفته است.
اين مسئول با تأكيد بر اينكه استفاده از اعتبار معادل مربوط به پروژه‌هايی است كه اعتبارات دولتی ندارند، گفت: ساخت جاده‌های بين مزارع، حسينيه‌ها، مساجد و خانه‌های قرآن از موارد استفاده اعتبارات معادل است كه مورد استقبال مردم آبپخش نيز واقع شده است.
captcha