جلسات قرآن پيش از نخبه‌پروری به دنبال بنده‌پروری باشند
کد خبر: 2532452
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
نقش مؤسسات قرآنی در پرورش استعداد‌های قرآنی كشور/61

جلسات قرآن پيش از نخبه‌پروری به دنبال بنده‌پروری باشند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: پيش‌كسوت قرآنی كشور با بيان اينكه نخبه‌پروری قرآنی دارای زمينه‌های گوناگون است، اظهار كرد: انتطار قرآن از ما به‌عنوان حاملان قرآن، پرورش انسان خداباور است؛ به‌عبارت ديگر جلسات قرآن پيش از اينكه درصدد نخبه‌پروری باشند بهتر است در زمينه بنده‌پروری تلاش كنند.

عباس سليمی، قاری بين‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، با اشاره به اين موضوع كه تشكل‌های قرآنی اعم از مراكز، مؤسسات و خانه‌های قرآن نقش بسزايی را در نخبه‌پروری قرآنی دارند، گفت: نخبه‌پروری قرآنی در زمينه‌های گوناگون اقدام مفيد و مناسبی به‌شمار می‌رود و آثار و بركات خود را در پی دارد؛ لكن تشكل‌های قرآنی و همچنين اساتيد، مربيان و اهم جلسات قرآنی، مسئوليت و وظيفه مهم‌تری را بر عهده دارند.
اين مدرس پيشكسوت هنر تلاوت قرآن ضمن بيان مطلب فوق كه نخبه‌پروری قرآنی دارای زمينه‌های گوناگون است، اظهار كرد: انتطار قرآن از ما به‌عنوان حاملان قرآن، پرورش و تربيت انسان خدا باور است، به‌عبارت ديگر جلسات قرآنی پيش از اينكه درصدد نخبه‌پروری باشند بهتر است در زمينه بنده‌پروری تلاش كنند.
وی به تحقق بنده‌پروری پيش از نخبه‌پروری توسط اساتيد قرآن اشاره و تصريح كرد: اگر كسی در سايه‌سار تربيت قرآن به مقام و منزلت بندگی نائل شود به شرف و فضيلتی دست يافته كه زمينه سعادت و رستگاری او را فراهم می‌سازد.
سليمی در ادامه بيان كرد: چه بسا نخبگان قرآنی كه در بستر زمان از عده امتحانات بر نيامده و از بوته آزمون، سربلند خارج نشدند و برعكس بندگان با اخلاص و بی‌ادعايی كه نخبگی آنان در دو مقوله قرآن‌باوری و خداترسی خلاصه شده و كارنامه زندگی ايشان را اوراقی زرّين و پر افتخار و مقبول درگاه الهی رقم زده است.
اين قاری بين‌المللی قرآن به انس جوانان با معنی و مفاهيم آيات قرآن اشاره و مطرح كرد: اگر در جلسات قرآنی كه در مراكز و مؤسسات قرآنی داير است، مردم به ويژه جوانان و نوجوانان، با روح و معانی قرآن و تعاليم دينی آشنا شوند و ارزش‌های الهی در وجودشان نهادينه شود و همچنين نيل به مقام بندگی را سرلوحه امور خود قرار دهند، هدف حاصل شده و حتی اگر در اين دنيا از نظر ما نخبه به‌شمار نروند نيز نزد خداوند بزرگ جايگاه شايسته‌ای خواهند داشت.
اين مدرس پيشكسوت هنر تلاوت قرآن در ادامه يادآور شد: كسانی حقيقتاً نخبه هستند كه علاوه بر ارائه زيبای قرائت، گام در وادی تدبّر مفاهيم قرآن با هدايت مؤسسات قرآنی نهاده و از اينها مهمّ‌تر قرآن‌باور باشند، يعنی بايدها و نبايدهای قرآنی را مراعات و انديشه و لفظ و عمل قرآنی داشته باشند.
سليمی ضمن بيان مطلب فوق در رابطه با حضور جامعه قرآنی در دفاع از ولی‌فقيه و ولايت‌مداری گفت: در مقطع حساس فعلی، جامعه قرآنی مسئوليت خطيری در زمينه تحقق شعار پرمحتوای حماسه سياسی و حماسه اقتصادی برعهده دارد و از آنجا كه خلق يك حماسه پرشور سياسی، زمينه‌ساز و بسترساز تحقق حماسه اقتصادی به‌شمار می‌رود، نخبگان و پيروان و دوستداران قرآن بايد با هوشياری تمام، نشاط فراوان، انگيزه بالا و عزم جدی در صحنه انتخابات حضور يابند.
اين قاری بين‌المللی قرآن در پايان خاطرنشان كرد: به موازات مأيوس ساختن دشمنان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی، به وظيفه شرعی خويش در انتخابات رئيس جمهوری پيرو قرآن و مطيع رهبری، يعنی قرآن‌باور و ولايت‌مدار برای سكانداری امور اجرايی كشور و همچنين گزينش نمايندگانی متدين، متخصص و پر تلاش برای شوراهای اسلامی عمل كنند.
captcha