محمدعلی مجاهدی دبير شعر آيينی كشور شد
کد خبر: 2541187
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷

محمدعلی مجاهدی دبير شعر آيينی كشور شد

گروه هنر: محمدعلی مجاهدی از شاعران برجسته آيينی كشور طی حكمی از سوی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی دبير شعر آيينی كشور شد.

به گزارش خبرگزاری بين المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی 9 خرداد با حضور در دفتر آيت الله العظمی نوری همدانی طی مراسمی در حضور شعرا و مداحان استان قم طی حكمی استاد محمد علی مجاهدی را به سمت دبيری شعر آيينی كشور منصوب كرد.
اين حكم به دست آيت الله العظمی حسين نوری همدانی به اين استاد برجسته شعر آيينی كشور اهدا شد. محمدعلی مجاهدی متخلص به«پروانه» فرزند مرحوم آيت الله آقا ميرزا محمد مجاهدی، در سال 1329 در قم متولد شد و سال ها از محضر دو عارف بزرگوار مرحوم شيخ جعفر مجتهدی و آيت الله كشميری استفاده كرده است.
رياست هيئت مديره كانون شاعران و مداحان استان قم از سال 1386 تا كنون، مديريت انجمن هنرهای ادبی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سال 1373 تاكنون به مدت 19 سال، موسس و مدير انجمن ادبی محيط از سال 1342 تا كنون حدود 50سال، تدريس در مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد و دوره های آموزشی در حوزه هنری از ديگر فعاليت های علمی و آموزشی اين شاعر پيشكسوت است.
شكوه شعر عاشورا در زبان فارسی چاپ 1379 و انتخاب آن به عنوان كتاب سال عاشورايی سال 80 توسط هيات داوران و سيمای مهدی موعود در آيينه شعر فارسی چاپ 1380 و انتخاب آن به عنوان بهترين اثر پژوهشی در قلمرو شعر مهدوی از جمله آثار پژوهشی و برجسته استاد مجاهدی است.
استاد مجاهدی دبير سوگواره سراسری شعر فاطمی از بدو تاسيس تا كنون و دبير جشنواره ملی شعر غدير از بدو تاسيس تا كنون بوده است.
captcha