لغو ممنوعيت حجاب در زمان امتحانات در مدارس فرانسه
کد خبر: 2548284
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

لغو ممنوعيت حجاب در زمان امتحانات در مدارس فرانسه

گروه بين‌الملل: با نزديك شدن ايام امتحانات مدارس در فرانسه، كميته مبارزه با اسلام‌هراسی(CCIF) با انتشار بيانيه‌ای از لغو ممنوعيت حجاب برای مسلمانان هنگام حضور در امتحانات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «ajib»، با نزديك شدن ايام امتحانات مدارس در فرانسه، كميته مبارزه با اسلام‌هراسی(CCIF) بيانيه‌ای صادر كرد كه در آن از آزادی حجاب برای دانش‌آموزان هنگام حضور برای امتحانات در مدرسه دفاع كرد.
طبق بيانيه اين كميته، همه دانش‌آموزانی كه به علت ممنوعيت حجاب در مدارس فرانسه ناچار هستند در منزل، مدارس خصوصی يا از راه دور تحصيل كنند، برای حضور در امتحانات می‌توانند حجاب خود را حفظ كنند.
كميته مبارزه با اسلام‌هراسی همچنين از راه‌اندازی يك موسسه حقوقی توسط اين سازمان خبر داد كه دانش‌آموزان مسلمان در صورت بروز هرگونه مشكل و مخالفت با آنان برای داشتن حجاب، می‌توانند به آن مراجعه و حقوق خود را مطالبه نمايند.
اين كميته همچنين ضمن اشاره به قانون 15 مارس 2004 مبنی بر ممنوعيت نمادهای مذهبی در مدارس دولتی، تأكيد كرد: متن اين قانون به هيچ عنوان شامل امتحانات و مسابقات نمی‌شود و بنابراين دانش‌آموزان حق دارند با حجاب برای حضور در امتحانات حاضر شوند.
در بيانيه كميته مبارزه با اسلام‌هراسی به دانش‌آموزان پيشنهاد داده شده است هنگام حضور در امتحانات نسخه‌ای از متن قانون 2004 را همراه داشته باشند تا در صورت بروز هر گونه مشكل و مخالفت با حجاب آن‌ها بتوانند به متن اين قانون استناد كنند.
captcha