علمای اسلام آيه «وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ...» را نصب‌العین قرار دهند
کد خبر: 2551792
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

علمای اسلام آيه «وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ...» را نصب‌العین قرار دهند

گروه سياسی: بار ديگر بياييد همه علمای اسلام، مسلمانان را به وحدت و يكپارچگی دعوت نموده و اين آيه شريفه را نصب‌العين خود قرار دهيد كه «وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ...»؛ بياييد به دنيا نشان دهيم كه اسلام عزيز، دين رحمت و رأفت و مهربانی است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپايگانی از مراجع عظام تقليد در پيامی به‌مناسبت كشتار شيعيان در مصر با اشاره به آيه شريفه: «وَ مَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَن یُؤْمِنُوا بِاللهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ» آورده است: علمای محترم ازهر شريف؛ السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
با كمال تأسف و تأثر اطلاع پيدا كرديم كه دكتر شيخ محمدحسن شحاته به دست گروهی گمراه و جاهل به فجيع‌ترين و وحشی‌ترين وضع ممكن به شهادت رسيده و خون پاكش را بر زمين ريخته و متأسفانه به بدن مطهر او هم جسارت‌ها نمودند و چهره رحمت دين حنيف را در دنيا به خشن‌ترين چهره ـ كه خلاف شئونات انسانی و اسلامی بود ـ نشان دادند.
در بخش ديگری از اين بيانيه آمده است: شايد بتوان گفت از اين گروه جاهل و سفاك اين كار خلاف اسلامی و انسانی بعيد نباشد، چون اين گروه نه تنها در مصر دست به اين اعمال ننگين می‌زنند بلكه در ساير كشورهای اسلامی هم امنیّت و آرامش را از مسلمانان گرفته و روزگار را بر آنها سياه نموده و به تباهی كشانده‌اند، ولی تعجب از اين است كه در كشوری كه دانشگاه بزرگ «الأزهر» وجود دارد و قرن‌ها افتخارش اين بوده كه معارف بلند اسلامی و اخلاق حميده پيامبر عاليقدر اسلام(ص) را به جهانيان ارائه دهد، امروز شاهد آن هستيم كه اين جنايات در اين كشور اتفاق افتاده است!
وی در ادامه تصريح كرده است: ازهر شريف بايد به وظيفه اصلی خود بيشتر عمل كند البته از شما به واسطه محكوم‌ نمودن اين جنايت ضد بشری تشكر می‌كنيم ولی اين كافی نيست. شما علمای بزرگ ازهر در مقابل اسلام عزيز مسئول هستيد و مسئوليت امروز شما بيشتر از سابق است؛ آيا نمی‌بينيد هر روز علمای وهابی چه فتاوای خلاف شرعی می‌دهند و مسلمانان را به ريختن خون مسلمانان تحريك می‌كنند؟! آيا احتمال نمی‌دهيد كه اينها توطئه دشمنان اسلام است كه در كشورهای خود، همه در آسايش و امنيت باشند ولی مسلمانان را در كشورهای اسلامی به جان هم انداخته‌اند؟! آيا شما تصوير قتل كودكان بی‌گناه و زنان بی‌پناه و مردان مظلوم را نمی‌بينيد كه با فجيع‌ترين وضع ممكن كشته می‌شوند و تصوير آن را هم به جهانيان نشان می‌دهند؟! بياييد و برای خداوند قيام كنيد و از توان و قدرت معنوی و مذهبی خود كمال استفاده را برده و اقدام فوری نماييد كه فردا ديگر دير است.
اين مرجع تقليد افزوده است: بار ديگر بياييد همه علمای اسلام، مسلمانان را به وحدت و يكپارچگی دعوت نموده و اين آيه شريفه را نصب‌العين خود قرار دهيد كه «وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ...»؛ بياييد به دنيا نشان دهيم كه اسلام عزيز، دين رحمت و رأفت و مهربانی است؛ دينی است كه عزّت و سرفرازی را برای بشریّت می‌خواهد. بياييد به دنيا اعلام كنيم كه قانون اساسی ما قرآن كريم است و ما به اين كتاب آسمانی معتقديم و دوست داريم پيام‌های بزرگ سعادت‌آفرين آن را به جهانيان اعلام كنيم. شما امروز از سران كشورهای اسلامی بخواهيد كه دست از اختلاف و نفاق بردارند و همه و همه در برابر قرآن كريم سر تسليم فرود آورند.
در خاتمه اين پيام بيان شده است: اينجانب با دلی پُر از آه و ناله از وضعيت اسف‌بار امروز مسلمانان به پيشگاه قادر متعال شكوه دارم و از خداوند متعال می‌خواهم كه عزّت ديرينه مسلمانان را به آنها برگرداند و دشمنان اسلام را خوار و مخذول نمايد.
captcha