حافظ روشندل فیلیپینی از شیعه‌ شدنش می‌گوید
کد خبر: 2558101
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

حافظ روشندل فیلیپینی از شیعه‌ شدنش می‌گوید

گروه اندیشه: شهاوی آرامپونی، حافظ روشندل کل قرآن کریم در سال 1373 بعد از انجام مطالعات و تحقیقات گسترده پیرامون مذهب تشیع به این مذهب روی آورد.

آرامپونی حافظ روشندل فیلیپینی در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی شیعه شدنش گفت: بعد از پژوهش‌های بسیار در خصوص تشیع و با خواندن تفاسير سوره‌های طه، صافات، مؤمنون، قصص، مزمل، فرقان و اعراف و با استفاده از راهنمایی‌های اساتیدی همچون علوم الدین سعید، از علمای شهر مراوی یکی از شهرهای مسلمان‌نشین فیلیپین سرانجام به مذهب تشیع روی آوردم.
وی در ادامه افزود، بعد از گرویدن به مذهب تشیع تمامی افراد خانواده و خويشاوندان و دوستان از من دوری کردند و همين باعث شد كه نزد يكی از دوستانم زندگی کنم و در سال 1381 شهر مراوی را ترك كرده و به مانيل پایتخت فیلیپین سفر كردم.
حافظ روشندل فیلیپینی در خصوص چگونگی حفظ کل قرآن کریم گفت: حفظ قرآن را از سال 1366 با شنیدن نوارهای کاست آغاز کردم و در سال 1368 توانستم قرآن را به طور کامل حفظ کنم.
وی در خصوص مشوقین و اساتید خود اظهار داشت، ایدریس مسندالانو، مدرس دروس عربی در دوره دبیرستان، مشوق و راهنمای اصلی من بود و بدین ترتیب بعد از سه سال مطالعه قرآن و شرکت در دوره‌های زبان عربی دیپلم حافظ قرآن و مدال طلای نفر اول مسابقات قرآن در سطح شهر مراوی را کسب کردم.
این حافظ قرآن در خصوص برنامه‌های آینده خود گفت: تصمیم دارم دعای پرفيض كميل را هر هفته پنج‌شنبه شب و نماز جمعه را برای مسلمانان اين منطقه برپا کنم و همچنین در نظر دارم لوح فشرده قرآن را به همراه صوت خویش و ترجمه به زبان محلی برای مسلمانان این منطقه منتشر کنم.
حافظ روشندل قرآن در پایان به برادران و خواهران نابينای سراسر دنيا توصیه کرد که به اسلام روی آورند و با قرآن مأنوس شوند زیرا قرآن تمامی درهای بسته را باز خواهد کرد.
captcha