مراسم كلنگ‌زنی ساختمان فرهنگی حضرت خديجه(س) در شیراز
کد خبر: 2564096
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸

مراسم كلنگ‌زنی ساختمان فرهنگی حضرت خديجه(س) در شیراز

گروه اجتماعی: به‌ همت خير شيرازی كلنگ احداث ساختمان فرهنگی حضرت خديجه(س) همزمان با سالروز وفات اين بانوی بزرگوار و با حضور جمعی از مسئولان استانی عصر جمعه، 28 تيرماه در يكی از مدارس آموزش و پرورش ناحيه 4 شيراز به زمين زده شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، به‌ همت خير شيرازی كلنگ احداث ساختمان فرهنگی حضرت خديجه(س) همزمان با سالروز وفات اين بانوی بزرگوار و با حضور جمعی از مسئولان استانی عصر جمعه، 28 تيرماه در يكی از مدارس آموزش و پرورش ناحيه 4 شيراز به زمين زده شد.
اين ساختمان فرهنگی به همت سيد‌مرتضی مير‌باقری، خير شيرازی، در دبيرستان‌ دخترانه حضرت امام جعفر صادق(ع) شاهد 14 آموزش و پرورش ناحيه 4 شيراز و در زمينی به مساحت 200 متر مربع و با زير‌بنای 250 متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو ميليارد ريال احداث می‌شود.
بنا‌بر اين گزارش،‌ جمشيد محمد صادقی، مدير آموزش و پرورش ناحيه 4 شيراز در ابتدای اين مراسم با اشاره به اهميت تربيت و جايگاه آن از منظر قرآن كريم اظهار كرد: قرآن كريم نسخه شفابخشی است كه خداوند متعال آن را برای هدايت انسان از طريق پيامبر(ص) فرستاده است و كسانی‌كه با توجه به آيات قرآن با خداوند متعال با جان و مال خود معامله می‌كنند و چون نيت الهی دارند، كار آنان ماندگار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به حديث امام رضا(ع) كه فرمود خدارحمت كند كسانی كه دين خدا را برپا می‌كنند، افزود: مدرسه‌سازی يك كار نيك و مقدس است اما كار نيكوتر ساختن مدارس قرآنی است.
صادقی تصريح كرد: دارالقرآن علی‌بن ابيطالب(ع) ناحيه 4 شيراز كه با همت خير قرآنی سيد‌مرتضی مير‌باقری احداث شده است 4 هزار و 500 فرهنگی در آن قرآن را در رشته‌های متعدد آموزش ديده‌اند.
به گزارش ايكنا، حجت‌الاسلام سيد‌محمد ميرباقری،‌ استاد حوزه و دانشگاه نيز در اين مراسم با اشاره به فضائل و شخصيت حضرت خديجه(س) و زندگی آن حضرت با پيامبر(ص) به يكی از اثرات روزه پرداخت و بيان كرد: يكی از عالی‌ترين اثرات روزه‌داری حكمت است و اثر و نتيجه حكمت معرفت و نتيجه معرفت يقين است كه موجب داشتن قلبی آرام و دلی سرشار از ايمان می‌شود.
وی با اشاره به ارزش و عظمت قرآن كريم با توجه به آيات سوره مبارك واقعه و بيان چهار صفت قرآن به تفاوت‌های تدبر و تفسير قرآن كريم پرداخت.
captcha