طراحی و انتشار اينفوگرافی بقعه متبرك بقيع در مدينه منوره
کد خبر: 2571343
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰

طراحی و انتشار اينفوگرافی بقعه متبرك بقيع در مدينه منوره

همزمان با فرا رسيدن سالروز جنايت تخريب بقيع به دست آل سعود و عمال وهابی، اينفوگرافی بقيع از سوی پايگاه خبری تحليلی بقيع جهت انتشار در روز جهانی بقيع آماده شده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، همزمان با 8 شوال و فرا رسيدن سالروز جنايت تخريب بقيع به دست آل سعود و عمال وهابی، اينفوگرافی بقيع از سوی پايگاه خبری تحليلی بقيع جهت انتشار در روز جهانی بقيع آماده شده است. طراحی اينفوگرافی توسط داوود رحيمی يكی از خبرنگاران افتخاری اين سايت انجام شده است.
متن اينفوگرافی بدين شرح است: برنامه‌های بازسازی حرم مطهر ائمه بقيع در پايگاه خبری تحليلی بقيع، توليد نرم‌افزار بازسازی بقيع كه درنرم‌افزار بازسازی بقيع ضمن استفاده از نسخه آفلاين پايگاه خبری تحليلی بقيع، پيشنهادات ايجاد سامانه وبلاگ‌دهی محبان ائمه بقيع(ع)، پيگيری حقوقی در مجلس، پرچم‌های سياه خراسان، نام‌گذاری ميادين اصلی شهرها به نام بقيع، ايجاد كميته بقيع در نهادهای ملی و مذهبی، پيگيری موقوفات پايگاه بقيع در استان قدس رضوی، برگزاری مسابقه پايان‌نامه‌نويسی، پيگيری موضوع بقيع در رسانه‌ها، انتشار اسناد تخريب بقيع در كتب درسی، برگزاری انتفاضه سايبری بقيع و راه‌اندازی جستجوگر بقيع مورد بررسی قرار می‌گيرند.
بدون شك قالب اسلامی دو بعد جسمانی و روحانی دارد كه پرداختن به موضوع قدس و مقابله با رژيم اسرائيل بعد جسمانی اسلام را از خطرات حفظ نموده و پرداختن به بقيع و مقابله با رژيم ال سعود و تفكر وهابيت بعد روحانی اسلام را پاسداری خواهد كرد.
ستاد بزرگداشت روز جهانی بقيع فعاليت خود را همزمان با هشتاد و نهمين سالگرد تخريب حرم مطهر ائمه بقيع(ع) با هدف زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع اغاز كرد.
فعاليت‌های ستاد بقيع عبارتند از ايجاد وبلاگ از سوی كاربران اينترنتی با موضوع بقيع در شبكه وبلاگ‌دهی بقيع، جمع‌آوری مقالات و گزارش‌های برگزاری مجالس هيئت‌ها و محافل مذهبی در روز جهانی بقيع و درج آن در پايگاه خبری بقيع، دريافت آثار هنری اعم از تابلوهای نقاشی، نگارگری و خوشنويسی، گرافيك، كليپ، فيلم و موسيقی با موضوع بقيع از سوی پايگاه خبری بقيع، برگزاری انتفاضه سايبری همه ساله به مدت 100 روز از تاريخ اول رجب تا 8 شوال
مكاتبه با مجامع حقوقی داخلی و بين‌المللی در جهت زمينه‌سازی بازسازی بقيع، جمع‌آوری و انتشار اسناد تخريب بقيع و برگزاری شب شعر با موضوع ائمه بقيع(ع)، نقد وهابيت و راه‌اندازی سامانه وبلاگ‌دهی بقيع.
سامانه وبلاگدهی بقيع نيز با هدف جمع‌آوری خاطرات و دلنوشته‌های زائران حرم مطهر ائمه بقيع(ع)، درج اشعار و آثار هنری كاربران با موضوع بقيع، همفكری كاربران اينترنتی برای زمينه‌سازی برای بازسازی بقيع و افزايش صفحات اينترنتی با موضوع بقيع راه‌اندازی شده است.
محمد دهقان، عضو هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی و نماينده مردم شهرستان طرقبه شانديز در مجلس ضمن بيان موضع مجلس شورای اسلامی در محكوميت اين جنايت ابراز اميدواری كرد طرح اين موضوع در مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن تمام جوانب حقوقی، سياسی و مذهبی انجام گيرد.
طرح قرآنی پرچم‌های سياه خراسان شامل سه شاخه اصلی با عناوين «بازسازی بقيع»، «مقابله با كتاب آيات شيطانی» و «مقابله با جريان فراماسونری» برگرفته از آيه شريفه «و كلمه الله هی العليا» كه پيش از اين توسط حميد رابعی، مسئول سرويس ثقلين خبرگزاری قرآنی ايران ارائه شده است از سوی همايش بين‌المللی آخرين منجی منتشر شد.
پيش از اين طرح پرچم‌های سياه خراسان به عنوان ايده برتر جشنواره بين‌المللی آخرين منجی معرفی شده بود كه همزمان با ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) مشخصات كامل اين طرح از طريق دبير خانه جشنواره بين‌المللی آخرين منجی در دسترس عموم قرار گرفته است.
با توجه به غربت ائمه مظلوم(ع) در سرزمين مدينه و قبرستان بقيع لزوم نام‌گذاری يكی از ميادين اصلی و يا يكی از خيابان‌های شهرهای ايران به نام بقيع در جهت بزرگداشت مقام ائمه مظلوم بقيع(ع) ضروری به نظر می‌رسد.
انتخاب موضوعی برای پايان‌نامه‌های دانشجويی با موضوع بازسازی بقيع محورهای ارائه پايان‌نامه و مقاله جهت شركت در مسابقه به شرح زير پيشنهاد می‌شود. بازخوانی و بازشناسی تاريخی و اجتماعی بقاع متبركه و مساجد كشورهای اسلامی با هدف استفاده در امر بازسازی بقيع.
captcha