توحيد عبدی، كارشناس فرهنگی تبليغات اسلامی نمين در گفتوگو با خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه اردبيل، اظهار كرد: تعداد 50 نفر از خواهران از سطح شهرستان در آزمون ورودی دوره آموزشياری روخوانی و روانخوانی قرآن كريم شركت كردند كه پس از كسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون شفاهی نيز شركت میكنند.
وی گفت: شركتكنندگان پس از موفقيت در آزمون ورودی، در دوره آموزش 45 روزه با استفاده از اساتيد مركز استان شركت میكنند و به كسانیكه دوره را با موفقيت طی كنند گواهينامه آموزشياری روخوانی و روانخوانی قرآن صادر میشود.