کد خبر: 2581487
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

اهدای اعضای بيمار مرگ مغزی جان 4 بيمار را نجات داد

گروه سلامت: معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی ياسوج با اعلام خبر هفتمين اهدای عضو سال 92 در كهگيلويه و بويراحمد، گفت: با انجام اين عمل اهدای عضو، چهار بيمار نيازمند به عضو حيات دوباره يافتند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، اورنگ ايلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی ياسوج با بيان اين مطلب اظهار كرد: مرحومه مهناز جوزاريان، از اهالی روستای نره‌گاه بخش مركزی شهرستان بويراحمد كه در اثر خونريزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با رضايت خانواده‌اش به چهار بيمار نيازمند پيوند زده شد.
وی با بيان اينكه مردم كهگيلويه و بويراحمد همواره از پيشگامان اين عمل نيك بوده‌اند، افزود: دو كليه، كبد و پانكراس مرحومه جوزاريان برای پيوند به بيمارستان نمازی شهر شيراز انتقال داده و به بيماران نيازمند پيوند زده شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی ياسوج، تصريح كرد: از ابتدای سال جاری، 81 درصد از خانواده‌های بيماران مرگ مغزی كهگيلويه و بويراحمد، به انجام عمل پيوند عضو رضايت داده‌اند.
captcha