از تظاهرات ميليونی مخالفت با كودتا تا درخواست اتحاديه اروپا برای آزادی بازداشت‌شدگان
کد خبر: 2583698
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷

از تظاهرات ميليونی مخالفت با كودتا تا درخواست اتحاديه اروپا برای آزادی بازداشت‌شدگان

گروه بين‌الملل: آخرين تحولات مصر از برگزاری تظاهرات ميليونی «كودتا؛ همان تروريسم است» و درخواست مجدد اتحاديه اروپا از مقامات مصری برای آزادی بازداشت‌شدگان سياسی حكايت دارد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی شبكه ماهواره‌ای الجزيره، تظاهرات ميليونی «كودتا؛ همان تروريسم است» ظهر امروز، 12 شهريورماه، به دعوت ائتلاف ملی حمايت از مشروعيت در مصر، در اين كشور برگزار می‌شود.
اين تظاهرات با هدف رد كودتای نظامی و بازداشت معترضان مصری برگزار خواهد شد. جنبش «اخوان‌المسلمين» اين كشور تداوم تظاهرات تا باز پس گرفتن انقلاب را خواستار شده است.
ائتلاف ملی حمايت از مشروعيت در مصر با صدور بيانيه‌ای مصری‌ها را به تظاهرات در همه ميادين اين كشور به مناسبت گذشت دو ماه از سرنگونی دولت مرسی به دست ارتش كه در سوم ژوئيه سال جاری صورت گرفت، فراخواند.
اين تظاهرات در ادامه سلسله تظاهراتی با عنوان «ملت انقلابش را رهبری می‌كند» و «ملت انقلابش را باز پس می‌گيرد» برگزار خواهد شد، تظاهرات‌های مصر همچنان قربانی می‌گيرد و جمعه گذشته، 8 شهريور، در تظاهرات مصر 6 تن كشته شدند.
گزارش ديگری نيز حاكی است، اتحاديه اروپا ديروز، 11 شهريور، يك بار ديگر از مقامات مصری آزادی بازداشت‌شدگان سياسی را خواستار شد.
مايكل مان، سخنگوی كاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا اظهار كرد: اگر دادخواست‌هايی قضايی عليه بازداشت‌شدگان سياسی مصر وجود دارد، بايد در اسرع وقت ممكن اعلام و علنی شود.
مايكل مان در ادامه افزود: طبيعتا بايد عدالت اجرا شود و استقلال دستگاه قضايی اساسی مهم در هر جامعه دموكراتيك است.
بنا بر اين گزارش، هشام بركات، دادستان كل مصر پرونده محمد مرسی، رئيس‌جمهور مخلوع مصر و 14 تن از اعضا و رهبران اخوان‌المسلمين را به اتهام تحريك به قتل و اعمال خشونت‌آميز به دادگاه جنايی قاهره ارجاع داده است.
محمد مرسی از زمان بركنارشدن از قدرت در مكان نامعلومی در بازداشت به سر می‌برد، وی همچنان خود را رئيس‌جمهور مشروع مصر می‌داند و به همين دليل به سؤالات بازجويان در جلسات تحقيق پاسخ نمی‌دهد.
captcha