نشست خبری فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شاهين‌شهر و ميمه برگزار شد
کد خبر: 2593902
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸

نشست خبری فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شاهين‌شهر و ميمه برگزار شد

نشست خبری فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان شاهين‌شهر و ميمه ويژه تشريح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اين شهرستان در اين ناحيه مقاومت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، سرهنگ پاسدار علی رجبی، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان شاهين‌شهر و ميمه امروز دوشنبه، اول مهرماه از ساعت 11 در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران، از اجرای برنامه‌های ويژه هفته دفاع مقدس توسط اين ناحيه مقاومت خبر داد.
وی ضمن تبريك به مناسبت هفته دفاع مقدس و دلاورمردی‌های ايثارگران در هشت سال دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره آن دوران، فرارسيدن اول مهرماه، روز بازگشايی مدارس و روز مهرورزی را به ملت شريف ايران اسلامی تبرك گفت.
رجبی ادامه داد: اين روز كه ميهن اسلامی ما مورد هجوم دشمنان قرار گرفت و آغاز هفته دفاع نام‌گذاری شد، موجب سرفرازی برای ايران اسلامی شد و دشمنان درصدد بودند به جز نامی از ايران اسلامی باقی نماند ولی اكنون خرسنديم كه نام ايران اسلامی جهانی شده و كشور ما توسعه يافته است.
وی اظهار كرد: دشمنان قصد داشتند با شيطنت‌های خود و با استفاده از تجزيه قوميت‌ها مانند كرد، بلوچ وخلق عرب، به تجزيه كشور بپردازند و از طرفی با ترور شخصيت‌های بزرگ انقلاب همچون شهيدان مفتح، بهشتی و شخص مقام معظم رهبری نظام ما را به چالش بكشند كه به حمدالله با ياری خداوند متعال و هوشياری كامل مردم، ترفند آنان نقش بر آب شده و ناكام ماند.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان شاهين‌شهر و ميمه تصريح كرد: آن‌ها جنگ تحميلی را بر ما وارد كردند و با همكاری 40 كشور دنيا قصد داشتند با اين روش و برنامه‌ به انقلاب اسلامی ما آسيب وارد كنند ولی از آنجايی كه خداوند متعال فرموده است «ان تنصرالله ينصركم»، خودش دين مبين اسلام و كشور مقدس اسلامی را از گزند آسيب دشمنان حفظ كرد.
وی در ادامه شمه‌ای از برنامه‌های اجرايی در اين هفته را تشريح كرد و گفت: برگزاری صبح‌گاه مشترك نيروهای نظامی و انتظامی در روز 31 شهريورماه در محل برگزاری رزماش كه در اين صبح‌گاه مشترك يك مرحله نمايشی از عمليات كربلای 5 در حضور مردم و مسئولان به صورت شبيه‌سازی شده جهت ياد و خاطره دلاورمردی‌های هشت دفاع مقدس اجرا شد، يكی از برنامه‌های اين هفته بود.
رجبی تصريح كرد: حضور فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج)، سردار سليمانی در روز دوم مهرماه در محل گلزار شهدای شهر گز و سخنرانی ايشان در بين بسيجيان و آحاد مردم، حضور نمادين و بازگشايی دبيرستان شهيد مولايی و دو مدرسه ديگر به عنوان شكوفه‌ها در آغازين روز سال تحصيلی و گردهمايی بسيجيان نيروگاه شهيد محمد منمتظری در روز اول مهرماه از ساعت 15نيز از ديگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شاهين‌شهر و ميمه خواهد بود.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان شاهين‌شهر و ميمه ادامه داد: در روز سوم مهرماه، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در پنج مركز سطح شهر، روز چهارم مهرماه، گردهمايی طلاب بسيجی در حوزه علميه شاهين‌شهر، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا با حضور مسئولان، بسيجيان و آحاد مردم و قرائت زيارت عاشورا در روز چهارم مهرماه از ساعت 16، اجرای همايش اقتصاد مقاومتی؛ استراتژی همه‌جانبه توسط حوزه بسيج بانوان با مساعدت فرهنگسرای شهروند از ساعت 8:30 روز دوم مهرماه در محل فرهنگسرای شهروند نيز برنامه‌های ديگر هفته دفاع مقدس شهرستان است.
وی افزود: برنامه يادواره شهدای شاهين‌شهر توسط حوزه بسيج بانوان با هممكاری فرهنگسرای شهروند از ساعت 15 روز سوم مهرماه در محل اين مجموعه، حضور يكپارچه بسيجيان در نماز جمعه عبادی ــ سياسی در سه شهر شاهين‌شهر، گز و ميمه و سخنرانی فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان پيش از خطبه‌های نماز جمعه در روز پنجم مهرماه و برگزاری همايش پيشكسوتان جهاد و شهادت با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع از ساعت 16 روز ششم مهرماه در محل تالار شيخ بهايی شاهين‌شهر با سخنرانی حجت‌الاسلام طيبی‌فر، فرمانده تيپ روحانيت استان قم نيز برنامه‌های ديگر شهرستان خواهد بود.
رجبی افزود: اجرای ديگر برنامه‌های ورزشی و مسابقات موتورسواری، پياده‌روی و برپايی نمايشگاه صنايع دستی، يادواره شهدا، نمايشگاه عكاسی و ... در سطح شهر، برپايی رزمايش و نمايشگاه كربلای 5 در ورودی شاهين‌شهر در طول هفته دفاع مقدس كه هر شب عمليات پيروزمندانه كربلای 5 اجرا می‌شود نيز از برنامه‌هايی است كه در هفته دفاع مقدس در شاهين‌شهر و ميمه برگزار می‌شود.
وی در پايان ضمن تشكر از مساعدت‌های شهرداری و شورای اسلامی شاهين‌شهر، اظهار كرد: به حمدالله پيشرفت‌های خوبی در سطح كشور به وجود آمده كه چشم همگان را در سطح دنيا خيره كرده است. در بحث دفاع مفدس از راهكارهای اسلامی و توانمندی همه افراد جامعه بهره‌مند بوديم به عنوان مثال رژه نيروهای مسلح در اولين روز دفاع مقدس و رزمايش موشك‌های ساخته داخلی با برد 2000 كيلومتر از دستاوردهای اين نظام اسلامی است كه حرفی برای گفتن در دنيا دارد.
رجبی ادامه داد: بنا به فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامی، حماسه سياسی با عزم مردم خلق شد و به حول الهی با توانمندی‌های موجود در كشور و با اهتمام مردم و مسئولان ان‌شاءالله‌ شاهد خلق حماسه اقتصادی نيز خواهيم بود و بسيج سازندگی با تمامی قوا و توان اعلام آمادگی دارد كه در اين راستا گام‌های مؤثری بردارد.
وی افزود: بسيج سازندگی در بخش شهرستان ميمه كارهای جهادی بسيار مهمی انجام داه است و اگر روحيه جهادی و انقلابی در ميان آحاد جامعه همانند سال‌های اول انقلاب برانگيخته شود، شاهد خلق حماسه اقتصادی تا پايان سال جاری خواهيم بود.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان شاهين‌شهر و ميمه يادآور شد: در بحث اقتصاد مقاومتی پذيرای طرح‌های اجرايی از سوی شهروندان عزيزمان هستيم كه حوزه بسيج سازندگی در اين راستا به عنوان مشاركت كننده آمادگی دارد وام‌های خوداشتغالی را جهت كارهای زودبازده و كوچك دنبال كند. امروز در شهرستان شاهين‌شهر نزديك به 560 پرونده خوداشتغالی مراحل تاكميلی و وام‌های خود را طی كرده است.
captcha