قاری شهيد حسين ‌محمدی غنچه بوستان دارالتحفيظ كه جاودانه شد
کد خبر: 2594983
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

قاری شهيد حسين ‌محمدی غنچه بوستان دارالتحفيظ كه جاودانه شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: سيد‌محسن موسوی‌بلده، پيشكسوت قرآنی كشورمان در برنامه راديويی «والشمس» امروز، سوم مهرماه، خاطراتی از قاری شهيد «حسين محمدی» و خصوصيات اخلاقی‌اش را بيان كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از روابط عمومی راديو قرآن، سيدمحسن موسوی‌بلده از پيشكسوتان قرآنی در برنامه «والشمس» در بخش مناسبتی دفاع مقدس، ياد قاری شهيد «حسين محمدی» را زنده كرد.
وی در بيان خصوصيات بارز شهيد حسين محمدی گفت: اين شهيد نوجوان فردی امين، راستگو، خوش خلق، مهربان و هميشه خندان بود.
موسوی‌بلده ادامه داد: شهيد حسين محمدی علاقه ويژه‌ای به قرآن داشت و در ماه يك بار و دو هفته يك دفعه اساتيد را دعوت می‌كرد.
وی درباره حضور شهيد محمدی در جلسات قرآنی گفت: حسين 9 ساله بود كه در جلسه قرآن آمد و 16-17 ساله بود كه شهيد شد و نوجوانی بود كه به سرعت رشد و تعالی روحی پيدا كرد، در ابتدای جلسات حضور آرامی داشت با علاقه پشت رحل می‌نشست، در آزمون ابتدايی در جلسات داوطلب شد تا تلاوت كند و من به خاطر نوجوانی او توقع يك روخوانی داشتم، اما تلاوتی گرم و زيبا را شنيدم.
موسوی‌بلده با اشاره به نوع تلاوت قاريان نوجوان امروزی گفت: در سال‌های اخير با توجه به نوع تمرين قاريان نوجوان و توجه ويژه به سبك قاريان مصری، شاهد تلاوت‌هايی با سبك‌ها و الحان مختلف از سوی نوجوانان هستيم، اما در دهه 60 هنوز اين الحان به اين صورت رواج نداشت، اما شهيد حسين محمدی متفاوت تلاوت كرد.
وی ادامه داد: در چند سال حضور در كلاس‌های قرآنی شهيد محمدی رشد خوبی داشت و در تلاوت‌های خود از سبك و لحن اساتيدی چون حصان و طبلاوی به طور تركيبی استفاده می‌كرد و خواندن دلچسبی داشت و اخلاق حسنه را چاشنی تلاوت زيبای خود كرده بود.
موسوی‌بلده يادآور شد: شهيد «حسين محمدی» چند بار به جبهه رفت و در هر باری كه اعزام می‌شد برای من نامه می‌داد و چند هفته بعد باز می‌گشت، تا اينكه آخرين باری كه رفت و برنگشت به من اطلاع دادند كه وی در يكی از عمليات‌های سال‌های آخر جنگ شهيد شده است، نكته عجيب اينجا بود كه در آخرين اعزامش به همراه «حميد صفاری» كه دانشجوی رشته پزشكی بود و يكی از دوستان‌ هم‌محله‌ای خود به شهادت رسيد، نامه‌ای نوشته بود كه حالت وصيت داشت.
وی ادامه داد: شهيد حسين محمدی نوجوان خوش اخلاقی بود كه به چهره خندان شهره بود و ادب او مصداق بارزی از رفتار قرآنی بود كه سبب علاقه‌مندی افراد به او می‌شد و شهيد محمدی غنچه موسسه قرآنی دارالتحقيظ بود كه خوش شكفت و اين غنچه جاودانه در اواخر جنگ با تير مستقيم قناسه به شهادت رسيد.
موسوی‌بلده گفت: پس از شهادتش، من نام اين شاگرد شهيدم را «گل سرخ دارالتحفيظ» ناميدم؛ چرا كه «حسين» هم‌چون غنچه‎ای بود كه به دارالتحفيظ آمد و سپس شكوفا و به گلی زيبا مبدل شد.
بنابر اين گزارش، برنامه «والشمس» در هفته دفاع مقدس تلاوت قاری شهيد «حسين محمدی» را تقديم شنوندگان راديو قرآن كرد.

captcha