ابراز ندامت سازنده فيلم «فتنه» در مقابل آرامگاه پيامبر(ص)
کد خبر: 2605035
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱

ابراز ندامت سازنده فيلم «فتنه» در مقابل آرامگاه پيامبر(ص)

گروه بين‌الملل: «آرنود ون دورن»، از سازندگان فيلم توهين‌آميز «فتنه» به ساحت مقدس پيامبر(ص) كه در حج امسال شركت كرده، عنوان كرد: هنگاميكه در مقابل آرامگاه حضرت محمد(ص) بودم، احساس شرمساری ‌می‌كردم.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، ون دورن ديروز، 26 مهرماه، در مكه مكرمه اعلام كرد كه در اين سفر حج به معنای آرامش و آسودگی خاطر رسيده است.
وی در حاليكه اشك از چشمانش جاری بود، افزود: من اينجا خود را در ميان انبوه قلب‌های مؤمن ديدم و اميدوارم كه اشك ندامت همه گناهان مرا پاك كند.
دورن پيش‌تر از اعضای حزب راست‌گرای افراطی هلند موسوم به حزب آزادی و از جمله افرادی بود كه در ساخت فيلم موهن فتنه دست داشت. اين فيلم با اهانت به ساحت حضرت محمد(ص)، قرآن كريم و اسلام‌ را با خشونت مرتبط می‌كند.
پس از اينكه اين فيلم اعتراضات زيادی را در جهان در پی داشت، ون دورن شروع به مطالعه در مورد اسلام و حضرت محمد(ص) كرد و اوايل سال جاری ميلادی به دين اسلام مشرف شد.
وی گفت: از زمان رسيدن به سرزمين مقدس، بهترين روزهای عمرم را تجربه كرده‌ام و چون دلم می‌خواست كه بيشتر در شهر مدينه باشم، پس از انجام اعمال حج به مدينه باز می‌گردم.
دورن كه به شدت نسبت به نقش داشتن در فيلم توهين‌آميز فتنه ابراز پشيمانی می‌كند، عنوان كرد: هنگاميكه در مقابل آرامگاه حضرت محمد(ص) بودم، احساس شرمساری ‌می‌كردم و در مورد اشتباه خود در شركت‌ داشتن در ساخت اين فيلم فكر می‌كردم.
وی افزود: اميدوارم خداوند مرا ببخشد و توبه مرا بپذيرد.
captcha