تداوم موج شيعه‌هراسی در مصر/ هشدار رئيس جريان سلفی از گسترش تشيع
کد خبر: 2605663
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴

تداوم موج شيعه‌هراسی در مصر/ هشدار رئيس جريان سلفی از گسترش تشيع

گروه بين‌الملل: در راستای تدوام موج شيعه‌هراسی در مصر و مبارزه با تفكر شيعی، رئيس حزب سلفی «ائتلاف المسلمين للدفاع عن الصحب و الآل» مصر نسبت به گسترش تشيع در شهر «اسوان» اين كشور هشدار داد.

به گزارش خبررگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «مصرس»، وليد اسماعيل، رئيس حزب سلفی «ائتلاف المسلمين للدفاع عن الصحب و الآل» مصر مدعی شد كه شيعيان در تلاش برای ساخت مسجد و حسينيه در شهر «اسوان» مصر برای نشر مذهب جعفری در اين شهر هستند.
وی با بيان اين‌كه شيعيان از روش‌های صوفيانه برای نشر مذهب شيعی در مصر سوءاستفاده می‌كنند، مدعی شد: شيعيان با نفوذ در برخی انجمن‌های خيريه در «اسوان» فعاليت‌های گسترده و قابل ملاحظه‌ای را در آنجا برای نشر مذهب تشيع آغاز كرده‌اند.
رئيس حزب سلفی «ائتلاف المسلمين للدفاع عن الصحب و الآل» مصر، در ادامه برخورد مقامات و دستگاه‌های امنيتی با شيعيان و جلوگيری از ساخت مسجد و حسينيه در شهر اسوان را خواستار شد و تأكيد كرد: نيروهای امنيتی بايد با اين مسئله برخورد كرده و از آن چشم‌پوشی نكنند.
لازم به ذكر است، در پی سقوط حسنی مبارك، ديكتاتور مخلوع مصر، اعمال فشار بر شيعيان مصر بيش از گذشته شده است، و سلفی‌ها تلاش می‌كنند از طريق اعمال فشار بر پيروان مذهب اهل بيت(ع) از گسترش انديشه شيعی در مصر ممانعت كنند.
captcha